El conseller de Política Territorial i Obres Públiques i portaveu del Govern, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de la variant de Besalú. Els treballs, que suposaran amb una inversió de 13,2 MEUR, conclouran a finals d'any. La posada en servei d'aquesta variant restarà condicionada pel desdoblament de l'N-260 (futura A-26) entre Argelaguer i Besalú, actuació que du a terme el Ministeri de Foment.

A Besalú conflueixen la carretera C-66 de Banyoles a Besalú, de titularitat de la Generalitat, i l’eix Pirinenc o carretera N-260, de titularitat estatal. La C-66 està desdoblada entre Girona i Banyoles i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst perllongar el desdoblament fins a Besalú. Aquesta actuació s’ha previst en dues fases, una primera correspon a la variant de Besalú, en execució, i la segona, al tram entre aquesta variant i Banyoles.

Per la seva banda, el Ministeri de Foment té projectat desdoblar l’N-260, que passaria a ser la futura A-26, entre Olot i Besalú. El desdoblament del tram d’Argelaguer a Besalú està en fase d’execució mentre que el tram de Besalú a Figueres està en fase de licitació de la redacció del projecte constructiu del subtram de Besalú a l’enllaç de Cabanelles.

Visita d’obres

Avui, el conseller de PTOP, Joaquim Nadal, ha visitat les obres de la variant de Besalú, que estan en una fase avançada d’execució. En aquest sentit, s’ha completat el moviment de terres i l’estabilització dels terraplens amb ciment i s’ha iniciat la col·locació de l’aglomerat. D’altra banda, s’han construït els estreps i les piles intermèdies del viaducte sobre el Fluvià, i també s’han col·locat els calaixos metàl·lics que formen la part inferior del tauler. Aquest viaducte té 290 metres de longitud i està format per set trams.

 La variant de Besalú s’inicia al nord-est de Besalú, connecta amb la futura A-26, discorre cap al sud per creuar el riu Fluvià i finalitza a l’actual C-66, al sud-est de Besalú, prop del nucli de Fares. La variant se situa als termes municipals de Besalú i de Sant Ferriol. El tronc de la variant té una longitud d’uns 1,8 quilòmetres, als quals cal sumar uns 1,6 quilòmetres dels diferents ramals de connexió amb l’A-26.

Un tram d’uns 800 metres de longitud al costat nord del Fluvià compta amb una secció de quatre carrils. Les dues calçades tenen una amplada de 7 metres (amb dos carrils de 3,5 metres cadascuna), uns vorals interiors d’un metre, uns vorals exteriors d’1,5 metres i una mitjana d’1 metre. El tram del viaducte i el situat al sud del Fluvià es construeixen en aquesta fase sense desdoblar i tenen una secció formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. Aquests trams s’ampliaran dins del desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú. En aquest projecte s’ampliarà també l’accés final actual a Besalú, ara una intersecció en “T” amb tercer carril per als girs a l’esquerra. El futur enllaç constarà d’un pont sobre el tronc de la futura autovia i una rotonda a cada costat del tronc.

Desdoblament Banyoles - Besalú

Pel que fa al desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú, el DPTOP va iniciar el juny passat la informació pública d’aquesta actuació, que inclou un nou traçat per al pas per la zona de Serinyà que es desplaça per disminuir algunes afectacions en aquesta població.

1  

Imatges

variant besalu

variant besalu 178