El tall consisteix en l’anul·lació dels dos carrils de pujada cap a la Gran Via i l’habilitació dels dos carrils de baixada, un en cada sentit de la marxa. Aquesta restricció no afecta els treballadors de les indústries que estan ubicades en aquesta zona del polígon. L’actuació comprèn un tram d’uns 200 metres i es preveu que tingui una durada d’uns 6 mesos. D’altra banda, es preveu que el proper 28 de gener es tornarà a obrir totalment al trànsit el carrer de la Botànica que actualment està tallat a l’alçada del carrer de Pedrosa.
Reforç del terreny
Aquestes afectacions al trànsit són necessàries per dur a terme un reforç del terreny que travessarà properament la tuneladora que ha de construir el tram de la l’L9 del metro de Fira a l’aeroport. El reforç de terreny consisteix en injectar al subsòl ciment i aigua a pressió. Amb aquesta mesura, s’aconsegueix una millora de la solidesa, impermeabilitat i cohesió del terreny i això garanteix la seguretat del procés de tunelació. Aquesta actuació ja s’ha utilitzat en altres trams de l’L9
Túnel de Fira a l’Aeroport
En aquests moments, s’està ultimant el muntatge de la nova tuneladora que s’encarregarà de construir bona part del túnel de l’L9 entre la Fira i l’aeroport. La tuneladora que farà aquesta actuació està ubicada en aquests moments a l’estació de Fira. Aquesta tuneladora farà el túnel des d’aquesta estació fins a Parc Logístic. Posteriorment, es desmuntarà i anirà a l’estació Mas Blau (el Prat de Llobregat) des d’on farà el tram cap a Barcelona.