El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l'anunci de licitació de les obres corresponents a la construcció de la ronda sud d'Igualada per valor de 34,4 MEUR. Aquesta via permetrà connectar la C-37 a Santa Margarida de Montbui amb la C-15 a Vilanova del Camí i disminuir el pas de vehicles per les actuals travesseres urbanes. El perllongament de la ronda cap a l'oest és objecte d'un estudi ara en redacció que es preveu treure a informació pública el primer semestre de l'any vinent.

Nou corredor de comunicació

 La C-37 i la C-15 configuren el principal corredor de comunicació de les comarques de l’interior i del trànsit que prové de la N-II des de l’Aragó cap al Mediterrani. A Igualada, aquests dos eixos es connecten mitjançant l’A-2 i les travesseres urbanes de la C-244. Per tal de millorar la mobilitat en aquesta àrea i evitar el pas dels vehicles per l’interior del nucli urbà, el DPTOP ha impulsat la construcció d’una ronda que enllaçarà la C-37 i la C-15 vorejant pel sud els termes de Vilanova del Camí, Igualada i Santa Margarida de Montbui.

Aquesta actuació, d’altra banda, permetrà conformar amb l’A-2 la xarxa arterial d’Igualada. D’aquesta manera, la ronda permetrà ordenar el trànsit dels futurs creixements en l’àmbit més meridional de la Conca d’Òdena i dels polígons de l’entorn de Vilanova del Camí. Igualment, canalitzarà els moviments de la C-37 a mesura que es vagi consolidant aquest eix entre el camp de Tarragona, Conca de Barberà i Anoia.

Avui, el DOGC publica l’anunci de licitació de les obres corresponents a aquest projecte per un import de 34,4 MEUR. Es preveu que les obres s’adjudiquin a finals d’any i comencin la propera primavera. Aquests treballs no inclouen la connexió de la ronda cap a l’oest, que serà objecte d’un estudi i procés d’informació pública específics.

Descripció de les obres

 Les obres que es liciten consisteixen en la construcció d’una variant de 6 quilòmetres de longitud, amb dos carrils de 3,50 metres d’amplada i vorals de 2,50 metres. El traçat de la nova via s’inicia a la C-37 a l’alçada de Sant Maure i continua pel paratge de les Parellades un cop creuat el torrent Garrigosa amb un viaducte de 92 metres de longitud.

Posteriorment, la carretera creua el torrent de la Vall i passa per les Planes de Can Titó. La ronda travessarà el riu Anoia mitjançant un viaducte de 240 metres de longitud, dividit en sis trams, que salva la zona de regadiu del pla de Moletons. Creuat aquest Pla, s’ubica un enllaç de connexió amb Vilanova del Camí i, des d’aquest punt la rasant es deprimeix per passar per la zona urbana de Vilanova del Camí.

Després d’aquesta zona, se situa l’enllaç Vilanova Nord, que connectarà amb la vialitat existent, amb el carrer dels Fusters i amb el vial posterior del Polígon Industrial de les Gavarreres. Seguidament, la ronda continua pel límit del polígon fins a un nou enllaç ubicat sobre la rotonda actual que connecta l’N-IIa amb l’N-II i l’accés al polígon industrial de Plans d’Arau.

Per últim, la ronda sud segueix l’actual N-IIa entre aquest darrer enllaç i la rotonda el·líptica existent a l’encreuament de la N-IIa amb la C-15. que serà el final de les obres.

El projecte recull l’aplicació de mesures correctores d’impacte com l’apantallament acústic a Can Titó, la revegetació de talussos amb arbrat i arbustos i la formació de passos de fauna. Aquesta actuació es completarà amb les obres de drenatge, la senyalització vertical i horitzontal i la col·locació de barreres de seguretat.

1  

Imatges

Planol actuacio

Planol actuacio 303