Territori

El DPTOP licita les obres de la millora de les carreteres entre Horta de Sant Joan i Xerta per un valor de 42,3 MEUR

query_builder   24 març 2006 14:18

event_note Nota de premsa

El DPTOP licita les obres de la millora de les carreteres entre Horta de Sant Joan i Xerta per un valor de 42,3 MEUR

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci pel qual s’inicia la licitació de les obres de millora de l’itinerari entre Horta de Sant Joan i l’Eix de l’Ebre (C-12) a Xerta per un import de 42,3 MEUR. Els treballs consistiran principalment en l’eixamplament de la via i l’eliminació de revolts, que permetrà escurçar en dos quilòmetres l’actual recorregut, de 22,7 quilòmetres. Les obres s’iniciaran el setembre vinent i tindran un termini d’execució de 34 mesos.

Comunicacions a la Terra Alta

L’itinerari d’Arnes a Horta de Sant Joan, Prat de Comte i l’Eix de l’Ebre (C-12) està format per diverses carreteres que en conjunt s’assignen a la xarxa comarcal i constitueixen el principal element de connexió viària de la part sud de la Terra Alta amb una carretera de la xarxa bàsica com és la C-12. Amb aquest recorregut, les poblacions del sud de la Terra Alta es comuniquen amb Tortosa, i en general amb el Baix Ebre i el Montsià, així com amb el corredor del Mediterrani que passa per la zona costanera.

Anteriorment, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va condicionar el tram inicial d’aquest itinerari, a la T-330, entre el límit amb l’Aragó, a Arnes, i l’encreuament d’Horta de Sant Joan, amb una longitud d’uns 7 quilòmetres. Avui, el DPTOP inicia la licitació de les obres de condicionament de la resta del recorregut fins a l’Eix de l’Ebre, de 22,7 quilòmetres, amb l’objectiu de millorar la fluïdesa i seguretat del trànsit.

 Característiques del projecte

Així, els treballs abastaran les carreteres T-330 (entre Horta de Sant Joan i Prat de Comte), T-333 (entre Prat de Comte i la intersecció amb la carretera N-230), i per la N-230 fins a l’encreuament amb l’Eix de l’Ebre, a uns tres quilòmetres del nucli urbà de Xerta. L’actual carretera té una amplada de 6 metres i no disposa de vorals, alhora que el seu traçat té nombrosos revolts.

Les obres que ara es liciten permetran dotar la via d’una amplada de 8 metres –amb dos carrils de 3,5 m i vorals de 0,5 m– i suprimir o suavitzar els revolts existents. D’aquesta manera, la longitud total del trajecte es podrà reduir en dos quilòmetres, dels 22,7 quilòmetres actuals a 20,6 , alhora que es milloraran les condicions per al trànsit.

Pel que fa a estructures, el projecte inclou la construcció de vuit viaductes –tres a la T-330 i cinc a la N-230– per travessar rieres o barrancs, amb amplades que oscil·len entre els 21 i els 150 metres, i una longitud total de 706 metres. Entre aquests, cal destacar el pont sobre el riu Canaletes, al terme municipal d’Horta de Sant Joan, format per 5 trams de 30 metres cadascun.

D’altra banda, es construirà un fals túnel d’uns 107 metres de longitud, al terme d’Horta de Sant Joan, a uns dos quilòmetres de l’encreuament d’accés a aquesta població. Aquesta estructura permetrà eliminar un revolt molt tancat situat actualment en aquest punt.

 Finalment, les obres inclouran la construcció de cinc interseccions, la formació de passos de fauna i la millora del drenatge i senyalització.

1  

Imatges

plànol actuació

plànol actuació 881

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia