El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci pel qual s’inicia la licitació de la construcció i explotació del desdoblament de la C-14 entre Reus i Alcover, per un import de 65,9 MEUR. Aquesta actuació forma part del Programa de grans eixos viaris aprovat pel Govern el 28 de desembre passat. Es preveu que les obres s’adjudiquin el desembre vinent i puguin començar el segon trimestre de 2006, amb un termini d’execució de 22 mesos.

La C-14, eix vertebrador entre els Pirineus i la costa de Tarragona, constitueix al seu pas per les comarques del Tarragonès, el Baix Camp i l’Alt Camp una de les vies principals d’accés al litoral per als vehicles que provenen de l’interior per l’N-240. Aquesta carretera, és, al mateix temps, un itinerari de gran importància per a la indústria i el turisme a la zona.

Així, la Generalitat ha previst els treballs per dotar aquest tram de les característiques d’una autovia. El de Reus-Alcover forma part del Programa de grans eixos viaris que impulsa el Departament de Política Territorial i Obres Públiques. En el desenvolupament d’aquest pla, ja s’ha adjudicat la construcció de l’eix Palamós Palafrugell, s’ha iniciat la licitació del de Maçanet de la Selva-Platja d’Aro i s’ha adjudicat la redacció de l’avantprojecte de construcció i explotació del desdoblament de tot l’eix Transversal. Aquest pla té com a objectius principals respondre a les necessitats de mobilitat a les zones més densament poblades i amb més activitat econòmica i potenciar un desenvolupament equilibrat del país.

La nova autovia

El desdoblament de l’eix Reus-Alcover suposa convertir en una autovia aquest tram de 10 quilòmetres la C-14, de manera que s’amplia a dues calçades de dos carrils, s’eliminen revolts i es redefineix el traçat per tal de millorar la comoditat i la seguretat en la conducció per aquesta via.

L’actuació s’inicia al final de la variant de Reus, a l’enllaç Reus nord, i culmina a l’enllaç amb la C-37 a Alcover. Per a dur a terme el desdoblament, s’aprofitarà la calçada cap a l’oest de la carretera actual fins a la riera de la Selva, on el tronc es desplaçarà i es construirà un nou tram fins a Alcover d’uns 4,5 quilòmetres. Les dues calçades estaran formades per dos carrils de 3’5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors de 2,5 metres i vorals interiors d’1,5 metres i estaran separades per una mitjana de 2 metres d’amplada.

Les obres inclouran quatre nous enllaços:

- Enllaç de la Selva. La construcció d’una rotonda a diferent nivell permetrà resoldre la cruïlla amb la nova carretera de la Selva del Camp-Constantí. Entre aquest enllaç i el de Reus nord es construiran calçades laterals per tal de facilitar el trànsit local.

- Enllaç amb la TV-7223. Es resol la intersecció amb aquesta carretera per mitjà d’un pas sobre el tronc de la C-14 i dues calçades laterals situades a ambdós costats del pont, des del pas superior fins al tronc de la carretera de la Selva.

- Enllaç del polígon Silva. Es refarà l’enllaç actual amb la construcció d’una rotonda al costat oest, on connectarà el nou pont sobre la riera de la Selva, i distribuirà tot el trànsit en direcció a Reus o Alcover.

- Enllaç amb la TV-7222. Estarà format per dos ramals que permetran efectuar els moviments entre Reus i Alcover.

D’altra banda, cal remarcar la construcció de dues estructures: un viaducte, d’uns 90 metres de longitud, sobre el riu Glorieta i una passarel·la per a vianants a l’enllaç Reus nord.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 112