Territori

El CDRA negocia amb 20 companyies aèries internacionals l'establiment de nous enllaços amb Barcelona

query_builder   21 setembre 2006 11:52

event_note Nota de premsa

El CDRA negocia amb 20 companyies aèries internacionals l'establiment de nous enllaços amb Barcelona

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona ha participat en el Fòrum Routes celebrat a Dubai els dies 17, 18 i 19 de setembre. El Fòrum Routes és una trobada anual entre companyies aèries i aeroports en la qual els aeroports promouen noves rutes davant les companyies aèries i aquestes poden rebre la informació necessària sobre les possibilitats de mercats i trànsits dels aeroports. En aquest sentit, el CDRA s'ha posat en contacte amb 20 companyies aèries, majoritàriament d'Orient Mitja, Àsiad'd'd'Àsia, Nord-amèrica i Europa de l'est, que s'han mostrat interessades ens les oportunitats que ofereix l'aeroport de Barcelona com a origen i destí de noves rutes.

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona, té com a objectiu la captació i el suport de nous enllaços aeris a l’aeroport de Barcelona, amb un especial èmfasi en els vols de llarga distància. Està format per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona i AENA.

Fruit de la col·laboració establerta en el marc del Comitè de Desenvolupament re Rutes Aèries de Barcelona, les institucions catalanes participen al costat d’AENA en la preparació de les presentacions i en les reunions amb les companyies en Fòrums de rutes aèries com el celebrat aquests dies a Dubai. Aquesta col·laboració entre l’aeroport i les institucions del territori és molt ben valorada per les companyies aèries en la mesura en què la informació operativa i de trànsit facilitada per l’aeroport pot ser complementada amb informacions sobre els mercats potencials i àmbits d’influència que poden oferir, en aquest cas, Barcelona i Catalunya.

Noves oportunitats per noves rutes

En la darrera edició del Fòrum Routes a Dubai, el CDRA ha contactat amb 20 companyies aèries. D’aquestes, 7 eren asiàtiques, 6 d’Amèrica del Nord, 6 d’Europa i una d’Amèrica del Sud.

Algunes de les constatacions que ha arribat al CDRA al Routes són les següents:

a) Consolidació i bones perspectives en el mercat nordamericà

El CDRA ha constatat directament la satisfacció generalitzada de les companyies nord-americanes que operen a Barcelona pels resultats obtinguts. Això permet ser optimista respecte la consolidació dels quatre serveis i possibles ampliacions de capacitat a mig termini. Actualment els destins nord-americans des de l’aeroport de Barcelona són oferts per la companyia Delta a Nova York (JFK) durant tot l’any i a Atlanta a l’estiu, per la companyia Continental a Nova York (Newark) durant tot l’any i per US Airways a Filadèlfia a l’estiu.

b) Més vols a l’est i nord d’Europa

Les companyies contactades han posat de manifest que es preveuen nous destins i l’increment de freqüències en diverses rutes ja existents a Europa. Els mercats de l’est d’Europa i Escandinàvia apareixen com els més dinàmics.

c) Més interès per Barcelona a Àsia

Creix l’interès de companyies asiàtiques per Barcelona. El recent vol de Singapore Airlines de Barcelona a Singapur ha fet créixer l’interès de diverses companyies asiàtiques per Barcelona. Algunes de les companyies contactades pel CDRA tenen plans d’expansió molt importants que contemplen Barcelona però que, en alguns casos, s’han vist afectats per diversos endarreriments en l’entrega d’avions.

d) Noves oportunitats per la càrrega aèria.

S’han detectat algunes oportunitats a curt termini relatives a noves rutes de càrrega cap a Àsia.

Principalment, l’activitat del CDRA es concentra en dues estratègies: establir-se com a òrgan de contacte i de promoció de l’Aeroport de Barcelona amb les companyies aèries fent de pont amb les institucions catalanes i promocionar donar suport a l’establiment de noves rutes intercontinentals, a més de mantenir les actuals. En aquest sentit, els contactes aconseguits a Dubai poden obrir la porta per l’establiment, a mig i llarg termini, de noves rutes aèries o de l’augment de freqüències de vols ja existents des del Prat i signifiquen la continuïtat dels treballs i contactes establerts en anys anteriors per potenciar les oportunitats d’aquest aeroport.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 78

Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia