Les empreses que s’han presentat al concurs són les següents:
FCC
Comsa
Obrascón Huarte Lain
Vías y Construcciones & Romero Gamero (UTE)
Dragados
Copcisa
Copisa Constructora Pirenaica Corsán-Corviam Construcción
Acciona Infraestructuras & Construcciones Pai (UTE)
Obrum, Urbanismo y Construcciones & Gravitum (UTE)
Construcciones y Desmontes Marco & Xavier Alsina & Constructora Hispánica (UTE)
Construccions Rubau
Ferrovial Agroman
Benito Arnó e Hijos & Begar (UTE)
M. y J. Gruas & José Antonio Romero Polo & Luis Batalla (UTE)
Scrinser
Brues y Fernández Construcciones
Acsa Agbar Construcción & Sorigue (UTE)
Els treballs consistiran principalment en l’eixamplament de la via i l’eliminació de revolts, que permetrà escurçar en dos quilòmetres l’actual recorregut, de 22,7 quilòmetres, i millorar la seguretat del trànsit. Es preveu que les obres s’iniciïn el setembre vinent, amb un termini d’execució de 34 mesos.
Comunicacions a la Terra Alta
L’itinerari d’Arnes a Horta de Sant Joan, Prat de Comte i l’Eix de l’Ebre (C-12) està format per diverses carreteres que en conjunt s’assignen a la xarxa comarcal i constitueixen el principal element de connexió viària de la part sud de la Terra Alta amb una carretera de la xarxa bàsica com és la C-12.
Anteriorment, el DPTOP va condicionar el tram inicial d’aquest itinerari, a la T-330, entre el límit amb l’Aragó, a Arnes, i l’encreuament d’Horta de Sant Joan, amb una longitud d’uns 7 quilòmetres. L’obertura de pliques d’avui correspon a les obres de condicionament de la resta del recorregut fins a l’Eix de l’Ebre, de 22,7 quilòmetres.
Característiques del projecte
Els treballs abastaran les carreteres T-330 (entre Horta de Sant Joan i Prat de Comte), T-333 (entre Prat de Comte i la intersecció amb la carretera N-230), i N-230 fins a l’encreuament amb l’Eix de l’Ebre, a uns tres quilòmetres del nucli urbà de Xerta.
Les noves carreteres tindran una amplada de 8 metres –amb dos carrils de 3,5 m i vorals de 0,5 m– i es suprimiran o suavitzaran els revolts existents. D’aquesta manera, la longitud total del trajecte es podrà reduir en dos quilòmetres, dels 22,7 quilòmetres actuals a 20,6, alhora que es milloraran les condicions per al trànsit.
Pel que fa a estructures, el projecte inclou la construcció de vuit viaductes –tres a la T-330 i cinc a la N-230– per travessar rieres o barrancs. Entre aquests, cal destacar el pont sobre el riu Canaletes, al terme municipal d’Horta de Sant Joan, format per 5 trams de 30 metres cadascun.
D’altra banda, es construirà un fals túnel d’uns 107 metres de longitud, al terme d’Horta de Sant Joan, a uns dos quilòmetres de l’encreuament d’accés a aquesta població. Aquesta estructura permetrà eliminar un revolt molt tancat situat actualment en aquest punt.
Finalment, les obres inclouran la construcció de cinc interseccions, la formació de passos de fauna i la millora del drenatge i senyalització.
25 de maig de 2006