Les 2.053 fundacions inscrites al Departament de Justícia presentaran aquest any els seus comptes anuals amb documents informàtics i amb signatures electròniques reconegudes

El secretari general del Departament de Justícia, Joan Turró, i el president del Col•legi de Gestors Administratius, Fèlix Boronat han signat avui digitalment un conveni de col•laboració per a la presentació dels comptes anuals en nom de les fundacions per mitjà de documents informàtics amb les corresponents signatures electròniques reconegudes. A l’acte, hi ha assistit també el director dels Serveis Territorials de Justícia a Tarragona, Ramon Gutiérrez.

El Departament de Justícia, a través de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques, ja va iniciar el passat dia 1 de febrer la signatura de convenis de col•laboració amb els col•legis professionals per tal que aquestes corporacions s’incorporessin a la presentació de la documentació amb signatura electrònica, en representació de les fundacions.

Presentació via telemàtica dels comptes de les fundacions

La presentació via telemàtica dels comptes de les fundacions és possible gràcies al fet que la Direcció General va impulsar la modificació legislativa, aprovada per la Llei 21/2005, de 29 de desembre, de mesures financeres, de l’article 31 de la Llei 2/2001, de fundacions, cosa que ha permès que les fundacions presentin els comptes anuals al Protectorat per mitjà dels documents informàtics garantits amb les corresponents signatures electròniques reconegudes.

Els documents informàtics s’hauran de lliurar al Protectorat en suport digital o per via telemàtica, d’acord amb els formularis i les condicions que determini una ordre del conseller o consellera del departament que exerceix les funcions del Protectorat. En supòsits excepcionals, aquest òrgan podrà habilitar mecanismes alternatius per a la presentació dels comptes.

El Departament de Justícia, a través de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques, té l’objectiu, entre d’altres, de dur a terme la implantació efectiva de les noves tecnologies dins l’àmbit de les entitats jurídiques sense ànim de lucre, amb la doble finalitat de facilitar a aquestes entitats el compliment de les seves obligacions legals i simplificar al màxim la tramitació dels procediments administratius.

Durant l’any 2005 es va dur a terme el procés de digitalització de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques del Departament de Justícia, que s’encarrega d’acadèmies, associacions, fundacions, col•legis professionals, federacions i altres matèries com el dret civil català. Aquest pas ha comportat que la majoria dels tràmits de la Direcció General passin a ser, en aquests moments, en format digital i ha revertit en un millor control de l’estat dels expedients i en la reducció dels processos interns de tramitació.

Totes aquestes actuacions s’emmarquen dins del projecte global de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques, que té per objectiu final la digitalització total de la Direcció General i que els ciutadans iniciïn digitalment i amb signatura electrònica les seves peticions i segueixin la tramitació dels expedients per Internet. 

1  

Fitxers adjunts

Conveni

Conveni
PDF | 29