El Departament de Justícia posa avui en marxa la intranet de l’Administració de justícia, que donarà servei a més de 6.365 funcionaris de l’Administració de justícia i a tots els magistrats, jutges i secretaris judicials, fiscals i advocats fiscals de Catalunya, que aproximadament sumen un total d’uns 1.429 usuaris.

A partir d’ara els funcionaris podran consultar el conjunt de pàgines web que el Departament de Justícia posa al seu abast per tal accedir a tota la informació i als continguts que poden ser d’interès per a tot el personal que treballa a l’Administració de justícia a Catalunya.

La classificació de la informació i dels serveis de la nova intranet es basen en la rellevància dels continguts (a partir de l’índex d’audiència o de l’interès del moment se seleccionaran els serveis i els continguts més útils per a l’usuari) i l’accessibilitat (com si d’un cercador es tractés, permet consultar i trobar en pocs instants allò que es cerca).

La informació, que avui ja poden consultar, està estructurada en els apartats següents:

- Organització: consulta d’adreces, accés a aplicacions, eines d’informació, catàleg de formularis i imatge corporativa.

- Personal: informació relativa a l’àmbit dels recursos humans, concursos, calendari laboral, seguretat, salut laboral, formularis, etc.

- Gestió: legislació, informació i formularis relacionats amb la situació econòmica, perits judicials, etc.

- Eines: informàtica (manuals de formació, projectes informàtics) i llengua (criteris lingüístics, terminologia, autoaprenentatge).

- Documentació: tota la informació sobre legislació, publicacions, arxius i centres de documentació.

-  Formació: informació relacionada amb la formació presencial i virtual.

- Més intranet: informació més aprofundida i altra classificada per grups professionals i enllaços directes cap a altres webs.

A la pàgina inicial de la intranet també hi ha tres grans blocs:

1. Notícies: coneixement dels esdeveniments i la informació del nostre entorn.

2. Destaquem: enllaços directes a la informació més utilitzada o que, com el seu  nom indica, es vol difondre més àmpliament.

3. A un clip: consulta directa de les aplicacions interactives de la intranet.

Amb l’entrada en funcionament de la intranet de l’Administració de justícia es dota el personal d’una eina imprescindible per millorar la seva feina. Per una banda, automatitza les tasques manuals, de cerca o que consoliden informació, i també altres tasques que requereixen de molta comunicació o col•laboració entre les persones, com per exemple la realització de comandes de material mitjançant uns formularis normalitzats que arribaran per correu electrònic a les persones encarregades de les respectives gerències i delegacions.

D’alltra banda, els empleats tenen un accés permanent i senzill per fer tot tipus de tràmits i recursos en línia, com el catàleg de formularis i un conjunt d’aplicacions que resolen automàticament les consultes que el personal pugui formular sobre dades de localització de les oficines i òrgans judicials, terminologia jurídica i el cercador propi de la intranet.

La intranet que es posa en marxa ha estat possible gràcies als mitjans tècnics i a la plataforma tecnològica que ha proporcionat el Projecte Iuscat.

1  

Imatges

Pàgina principal de la Intranet de l'Administració de justícia

Pàgina principal de la Intranet de l'Administració de justícia 58