Sala de premsa

event_note Nota de premsa

CONSELLERA PANEQUE:

"El Govern ha invertit en la compra de més de 2.000 habitatges protegits, el doble del que teníem previst"

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica en el Ple del Parlament d'avui, dimecres 23 de juliol del 2025{"name":"2025/07/23/13/00/807cc119-0d36-45e0-87f0-296f3a2b1b4c.png","author":"TER","type":"0","location":"0","weight":2114620}


“En el primer any de govern hem invertit, en conjunt, 160 M d’euros en tanteig, retracte i compra. Això vol dir més de 2.000 habitatges protegits de manera permanent, el doble del que teníem previst, ja que la intenció és arribar a 5.000 a l’any 2030”, ha explicat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, en la seva intervenció al Parlament: “aquesta inversió és el triple de la mitjana que s’ha destinat els últims 15 anys a Catalunya en matèria de tanteig i retracte”.

La consellera Paneque també ha explicat que fins al mes de juny de l’any 2026, el Govern té previst rebre 5.816 habitatges que estan actualment en producció a Catalunya. A més, pel que fa a la nova línia de préstecs d’emancipació que ajudarà els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge, la consellera ha explicat que s’han rebut 1.875 sol·licituds.

La consellera Paneque ha assegurat en la seva intervenció que “la resposta institucional ha estat clara, proactiva i orientada als resultats”. Com a exemple d’això ha explicat que “avui s’estan formalitzant 521 habitatges més per un valor de 43M d’euros”. Amb tot, la consellera assegura que “el Govern ha posat el dret a l’habitatge dels ciutadans al capdavant”.

Cites

CONSELLERA PANEQUE

"En el primer any de govern hem invertit, en conjunt, 160 M d'euros en tanteig, retracte i compra. Això vol dir més de 2.000 habitatges protegits de manera permanent, el doble del que teníem previst, ja que la intenció és arribar a 5.000 a l'any 2030. Aquesta inversió és el triple de la mitjana que s'ha destinat els últims 15 anys a Catalunya en matèria de tanteig i retracte"

"Avui s'estan formalitzant 521 habitatges més per un valor de 43M d'euros"

"El Govern ha posat el dret a l'habitatge dels ciutadans al capdavant"

Habitatge
Inclusió social
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia