- L’objectiu de les beques és proporcionar formació pràctica en l’àmbit turístic a persones de fins a 30 anys amb titulació universitària
- Els onze joves seleccionats tindran com a destinació una de les oficines de turisme a Brussel·les, Estocolm, Londres, Nova York, Madrid, Frankfurt, París i Milà
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Treball obre la vint-i-vuitena convocatòria de les beques en formació de màrqueting turístic per incorporar joves als centres de promoció turística que l’ACT té a l’exterior. Enguany, s’ofereixen onze places a cobrir a les oficines de Brussel·les, Estocolm, Londres, Nova York, Madrid, Frankfurt, París i Milà.
El programa té com a finalitat formar nous perfils en l’àmbit del sector turístic català i oferir-los una experiència pràctica que els serveixi per impulsar la seva trajectòria professional. Durant l’estada, les persones becades desenvoluparan tasques vinculades a l’organització i participació d’esdeveniments, investigació de mercats, redacció de continguts i gestió de clients, entre d’altres.
Per accedir a aquestes beques cal, com a requisits principals, una titulació universitària; dos anys d’empadronament a Catalunya en els darrers cinc anys; el certificat de nivell de suficiència de català (nivell C1 o equivalent); un alt nivell oral i escrit de l'idioma oficial del país de destinació; i tenir un màxim de 30 anys.
El període de sol·licitud de les Beques ACT finalitzarà el 15 de setembre i la resolució es publicarà durant el mes de novembre. Les persones seleccionades s’incorporaran als centres el gener de 2026. La durada de les beques és d’un any amb possibilitat de prorrogar-les, en la majoria dels casos, dotze mesos més.
Des de la primera edició del programa formatiu, l’any 1997, més de 228 joves titulats universitaris han contribuït a la projecció de Catalunya com a destinació, alhora que han adquirit experiència per impulsar la seva trajectòria en el sector turístic.
Cites
Arantxa Calvera, directora de l'Agència Catalana de Turisme
"El programa és una de les principals aportacions de l'Agència Catalana de Turisme per a la professionalització del sector i la promoció turística."
"Any rere any, contribuïm a impulsar el talent i a incorporar nous professionals qualificats per reforçar la competitivitat del sector turístic català."



