La consellera Anna Simó, ha presentat l’Escola d’Estiu del Voluntariat d’enguany, que arriba a la seva 10a edició que tindrà lloc a la Cerdanya, del 30/6 al 3/7 i, per primera vegada, comptarà amb la participació d’entitats i persones voluntàries de les comarques nord-catalanes. La programació consta de 21 cursos que poden ser inicials, bàsics i d’aprofundiment. i, a més, s’organitzen 20 tallers que ofereixen recursos, tècniques i mitjans de caràcter pràctic. Els alumnes tenen entre 16 i 86 anys, i per trams d’edats, un 60% dels participants té més de 46 anys; concretament, entre 46 i 65 anys, hi participa un 35,87%, i de més de 65 anys el 24,94%, que representa 104 alumnes de més de 65 anys fins als 86 anys que té l’alumne de més edat. La resta correspon en un 22,33% a alumnes de menys de 30 anys i un 16,86 % tenen entre 30 i 45 anys. Del total dels inscrits, un 79,27% correspon a dones, i el restant 20,73% són homes.
La consellera de Benestar i Família, Anna Simó, ha presentat l’Escola d’Estiu del Voluntariat d’enguany, que arriba a la seva 10a edició, organitzada pel Departament, a través de la Subdirecció General d’Associacionisme i Voluntariat de la Direcció General d’Actuacions Comunitàries i Cíviques (DGACC), i que compta amb la col·laboració del Consell General dels Pirineus Orientals, del Consell Comarcal de la Cerdanya i dels Ajuntaments de Puigcerdà, d’Alp i d’Osseja. A la presentació hi han assistit també el President del Consell Comarcal de la Cerdanya, Joan Pous, el Director general de la DGACC, Francesc Simó, i el Subdirector, Jaume Forés.

En aquesta 10a edició de l’Escola d’Estiu del Voluntariat una de les novetats més destacades és que, per primera vegada, comptarà amb la participació d’entitats i persones voluntàries de les comarques nord-catalanes.

L’Escola és oberta a tothom i, també per primera vegada, enguany s’ofereixen cursos d’iniciació adreçats especialment a aquelles persones amb inquietuds solidàries però que encara no són voluntàries de cap entitat, per animar-les a la participació des del voluntariat. La programació es distribueix en 21 cursos que poden ser inicials, bàsics i d’aprofundiment. A més s’organitzen 20 tallers que ofereixen recursos, tècniques i mitjans de caràcter pràctic que poden ser aplicats de manera indistinta a diferents àmbits i nivells d’intervenció voluntària.

En aquesta edició de l’Escola d’Estiu del Voluntariat s’han programat cursos de nous àmbits socials, com ara el racisme, la SIDA i la cooperació internacional; i s’hi incorporen noves temàtiques d’educació en el lleure que s’impartiran des d’entitats com ara el FC Barcelona i l’Escola Lliure El Sol. La resta de cursos i activitats les imparteixen professionals de les entitats del món del voluntariat i el civisme, com ara la Federació Catalana de Voluntariat Social, la Creu Roja, la Federació Catalana de l’Esplai, la Fundació Pere Tarrès, la Fundació la Roda, SOS Racisme, etc. D’altra banda, dins d’aquesta oferta pedagògica, participaran, per primera vegada, dues entitats de la Catalunya Nord (CY&RA i Atelier Départemental de Cuisine Catalane).

Alguns dels cursos i tallers a destacar són: Voluntariat social, t’ho imagines? Cooperació Internacional: què és, qui hi participa, com es realitza. Parlem amb el cos. Com agilitar el nostre dia a dia a través de l’ofimàtica. Apropant-nos a la realitat migratòria. Atenció a famílies en situació de risc social. Com elaborar una pla de comunicació. Emocions i salut. El joc net i l’esport. Taller de cuina nord catalana. Taller de Coachin.; Joves i Drogues, acció preventiva. Necessitat de mobilització de les persones grans. L’art de parlar en públic.

Pel que fa a la participació, es preveu l’assistència de 513 persones, entre alumnes, docents i responsables d’entitats; els alumnes provenen de 34 comarques de Catalunya i Catalunya Nord; les comarques amb més participació son el Barcelonès, el Vallès Occidental, el Baix Llobregat i la Cerdanya (aquesta última, juntament amb la Catalunya Nord, amb un 10% de participants).

104 participants tenen més de 65 anys i l’alumne de més edat en té 86

L’alumnat té entre 16 i 86 anys, i per trams d’edats, un 60% de les voluntàries i voluntaris participants a l’Escola d’Estiu d’enguany té més de 46 anys; concretament, entre 46 i 65 anys, hi participa un 35,87%, i de més de 65 anys el 24,94%, que representa 104 alumnes de més de 65 anys fins als 86 anys que té l’alumne de més edat. La resta de participants corresponen en un 22,33% a alumnes de menys de 30 anys i un 16,86 % tenen entre 30 i 45 anys. Del total dels inscrits, un 79,27% correspon a dones, i el restant 20,73% són homes.

La Generalitat de Catalunya, a través de l’Escola d’Estiu del Voluntariat, vol contribuir a promoure la formació i l’intercanvi d’experiències de les persones que dediquen una part important del seu temps i la seva energia a fer tasques al servei del país i de la societat. A Catalunya hi ha actualment més de 40.000 entitats que apleguen unes 670.000 persones voluntàries, el que significa un 13,1% de la població. Aquestes xifres situen Catalunya entre els primers països de la Unió Europea en matèria de Voluntariat

1  

Fitxers adjunts

Escola d'Estiu del Voluntariat - la Cerdanya del 30 de juny al 3 de juliol de 2005

Escola d'Estiu del Voluntariat - la Cerdanya del 30 de juny al 3 de juliol de 2005
PPT | 771