.Amb una inversió d'1,6 milions d'euros el nou enllaç permetrà millorar la fluïdesa i la seguretat del trànsit de la zona

.Es preveu que les obres comencin la propera tardor i finalitzin el proper estiu

Per tal de facilitar l’enllaç nord de la C-32 amb Mataró, aprofitant la carretera BV-5031, el Govern ha aprovat avui la declaració de l’ocupació dels béns afectats per aquestes actuacions. Així, amb una invesió d’1,6 milions d’euros, es preveu que les obres comencin la propera tardor i finalitzin el proper estiu.
 
Actualment, l’enllaç de Mataró nord només permet els moviments de sortida i entrada a l’autopista C-32 per als vehicles que es dirigeixen o procedeixen d’Arenys de Mar. D’aquesta manera, la configuració actual no permet en aquest punt la incorporació a l’autopista en direcció a Barcelona i a la inversa. Així, per tal de facilitar aquests accesos, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha impulsat aquesta actuació.
 
Nous ramals a l’enllaç nord de Mataró
 
El projecte inclou la construcció de dos nous carrils d’acceleració i desacceleració a la C-32 a l’enllaç nord de Mataró, que permetran la incorporació i la sortida de vehicles que es dirigeixen o procedeixen de Barcelona.
 
Per la construcció del ramal d’accés en sentit Barcelona, s’aprofitarà la rotonda existent al costat nord de la BV-5031 que connecta Mataró amb Sant Andreu de Llavaneres. El nou ramal, de 420 m. de longitud, estarà format per un carril de 4 m. d’ample, un voral interior d’1 m. i un voral exterior de 2,5 m.
 
D’altra banda, per tal de facilitar la sortida en aquest punt dels vehicles procedents de Barcelona, es construirà un nou carril de desacceleració que enllaçarà amb una rotonda de nova construcció al costat sud de la BV-5031. El nou ramal, de 490 m. de longitud, serà també de 4 m. d’ample, amb un voral interior d’1 m. i un voral exterior de 2,5 m.
 
Pel que fa a la nova rotonda, es construirà just abans de l’el·líptica existent que connecta la BV-5031 amb la carretera de Mata. El nou giratori, de 50 m. de diàmetre, tindrà una calçada amb dos carrils de 4 m. d’ample cadascún, un voral interior de 0,5 m i un voral exterior d’1,5 m.
 
Finalment, l’actuació inclou la millora de la BV-5031 en el tram situat entre la rotonda ubicada al costat nord i l’el·líptica més propera al municipi de Mataró, passant per sota del viaducte de la C-32. Així, s’ampliarà la plataforma existent en aquest tram, de prop de 300 metres de longitud. La nova via passarà dels 6 m. d’ample actuals als 10 m. i tindrà dos carrils de 3,5 m. i dos vorals nous d’1,5 m. El projecte es completarà amb la renovació de la senyalització vertical i horitzontal, la millora del ferm i el drenatge de la zona afectada.