.Les obres amb una inversió de 8,5 milions d'euros, s'adjudicaran en els propers dies, per tal d'iniciar-les durant la propera tardor

.Aquestes obres completaran la important actuació de soterrament i desdoblament del pas dels FGC per aquesta ciutat

.Mitjançant un passeig de vianants s'integraran les dues bandes de la ciutat, s'obrirà un espai de 58.000m2 que inclourà una nova plaça i es racionalitzarà el trànsit de vehicles

El Govern ha aprovat avui la declaració d’ocupació dels béns afectats d'expropiació per les obres d'urbanització del soterrament dels FGC a Pallejà. Així, aquesta actuació, que completarà les obres de soterrament i desdoblament de la línia de ferrocarril amb una inversió de 48,2 milions d’euros, finalitzarà en els propers mesos.
 
Nova plaça i passeig de Pallejà
 
Un cop abordada la recta final les obres del soterrament, que es preveu que finalitzin la propera tardor, s’impulsen ara les obres per tal d’integrar la zona alliberada pel pas del ferrocarril amb l’entramat del municipi. L’objectiu és obrir el ciutadà el nou espai i racionalitzar el trànsit de vehicles. L’àmbit on s’actuarà té 1,4 km de longitud, i una superfície de 58.500 m2, entre el carrer Mestre de Falla i el carrer Nostra senyora de Montserrat.
 
D’aquesta manera, es reconvertirà aquesta franja en una nova  plaça i un passeig de vianants, possibilitant la connexió de les dues zones de la població, fins ara separades, d'una manera natural i homogènia.
 
Descripció de les obres
 
  • Un nou passeig entre el C. Mestre de Falla i el C. de les Moreres i entre el C. Torres i Bages i el C. Nostra Senyora de Montserrat: es remodelarà aquesta franja construint un passeig de vianants, amb actuacions d’enjardinament i vials per cotxes als laterals.
  • La nova plaça entre el C. de les Moreres i el C. Torres i Bages: a la superfície on s’ha soterrat l’estació, entre aquests dos carrers, s’ha previst la construcció d’una plaça, de 4.500 m2, per on es podrà accedir a l’estació mitjançant un ascensor i escales mecàniques. D’altra banda, el desnivell existent possibilitarà l’accés directe a l’estació des del carrer Barcelona. Així també, la comunicació entre andanes es farà amb un pas inferior i ascensors. En la zona de la plaça, s’ha aprofitat el tal·lus per construir unes grades enjardinades. D’altra banda, al mateix carrer Barcelona, al seu pas per la plaça, s’ha previst la construcció una zona d’aparcament amb un total de 24 places.
  • Permeabilitat de l’entorn: El nou passeig i la plaça permetran millorar la permeabilitat de l’entorn i connectar les dos bandes de la ciutat fins ara dividides pel pas de les vies del tren. Així, es donarà continuïtat als carrers transversals, i a més, es construiran 3 passos soterrats i un pas elevat, que facilitaran aquesta comunicació i encaix.
 
Soterrament i desdoblament de la via
 
L’actuació d’urbanització que s’iniciarà properament es farà damunt la superfície generada pel soterrament de les vies al municipi, actualment en execució. Aquestes obres han consistit en la construcció d’una nova estació, la supressió de diversos passos a nivell, i en el soterrament i el desdoblament de la via en 2,4 km.
 
El desdoblament permetrà augmentar el trànsit de trens i oferir més freqüència en el servei, cosa que comportarà la consolidació del Metro del Baix Llobregat. Així, una vegada es completin les actuacions que el DPTOP està duent a terme amb el desdoblament d’aquesta línia, es preveu que a finals d’aquest any pugui tenir ja una freqüència de pas d’un tren cada 5 minuts en hora punta i un cada 8 minuts i mig en hora vall entre Barcelona i Martorell.