- Són millores incloses al Pla de xoc de 17 MEUR
- Les vint línies que enllacen amb el Campus van registrar més de 2,7 milions de viatges durant el 2024
- El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, i el rector de la UAB, Javier Lafuente, presenten les millores en els serveis per al 2025-2026

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica incorpora aquest curs 2025-2026 més de 80 expedicions en diverses línies d’autobús interurbà que connecten amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Són millores que es posen en marxa davant l’augment de la demanda dels darrers anys i que s’emmarquen en el Pla de xoc per a millorar les línies interurbanes de la Generalitat. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, i el rector de la UAB, Javier Lafuente, han presentat les millores en els serveis per aquest curs a la Universitat que, pel que fa a la mobilitat i, en concret, al transport públic, juga un important paper com a hub.
Les vint línies de bus interurbà que enllacen amb el Campus de Bellaterra van registrar el 2024 un total de 2.707.191 viatges, un 20 % més de viatges que l’any anterior i un 87,33% més de viatges que el 2019, abans de la pandèmia. Destaca especialment la línia Manresa – UAB, que aquest 2024 ha tingut un augment del 140% en comparació al 2019 i del 34% en comparació al 2023; així com la línia 490 Vilafranca del Penedès – UAB, que es va posar en funcionament el 2022 i va experimentar un creixement del 165% del 2023 al 2024.

Entre les millores que s’han presentat, destaca la de l’Exprés e3, que enllaça Barcelona, Cerdanyola del Vallès i la UAB i és la línia amb més expedicions i persones usuàries, passarà a oferir un total de 102 expedicions per sentit. Es tracta d’una trentena més d’expedicions per sentit que el servei actual. El 2024 va registrar 2.067.482 viatges, un 19,2% més que l’any anterior.
Les noves expedicions
La línia exprés e3Barcelona-Cerdanyola-UAB disposarà, a partir del 22 de setembre, de 102 expedicions per sentit. Són 27 noves expedicions per sentit més que les actuals, de dilluns a divendres lectius.
La línia regular B6 Sabadell – Barberà – Badia – UAB disposarà, també a partir del 22 de setembre, de vuit expedicions per sentit. Són cinc noves expedicions d’anada i sis de tornada. És una línia que ha doblat la demanda. L’any 2024 va registrar un total de 7.839 viatges, un 104,35% més que els 3.836 viatges de l’any anterior.
La línia 648Montcada - Ripollet - Cerdanyola - UAB ofereix 24 expedicions per sentit des del 15 de setembre. És un augment de vuit expedicions per sentit.
La línia 865 Mataró – Universitat Autònoma de Barcelona ofereix catorze expedicions per sentit des del 8 de setembre. Són tres noves circulacions d’anada i dues de tornada.
La línia regular Igualada – Martorell –UAB va incorporar el 8 de setembre una expedició per sentit i ara ofereix tres expedicions per sentit de dilluns a divendres lectius universitaris.
Pla de xoc
Totes aquestes actuacions estan incloses al Pla de xoc de millores del bus interurbà, que el Departament va començar a executar abans de l’estiu i que preveu una inversió de 17 milions d’euros entre aquest 2025 i el 2026 en corredors amb alta demanda o que tenen connexió amb centres de salut o d’ensenyament. El Pla està finançat amb vuit milions d’euros del propi Departament i amb nou milions d’euros del Fons climàtic.



