- La secretària general del Departament de la Presidència, Eva Giménez, inaugura la trobada “amb la participació de la columna vertebral institucional del país”
- Hi han pres part representants del Parlament, la Sindicatura de Comptes, el Síndic de Greuges, l’Oficina Antifrau i el Consell de Garanties Estatutàries
En el discurs inaugural, Giménez ha subratllat la importància d’afrontar amb responsabilitat les transformacions socials actuals i ha destacat el paper clau de les oficines de relacions Institucionals en l’engranatge de les relacions entre Govern, Parlament i institucions estatutàries. Giménez ha destacat que en les jornades ha participat “la columna vertebral institucional del país”.

Un dels eixos centrals ha estat la ponència del secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital, Albert Tort, que ha exposat l’aposta del Govern per una implantació responsable i transversal de la intel·ligència artificial en els serveis públics. Entre els objectius destacats hi ha la incorporació de la IA en les tasques diàries de tot el personal d’administració i serveis i el redisseny de 170 procediments burocràtics aquesta legislatura.
Al llarg de la jornada també s’han tractat altres qüestions com:
- La coherència de les respostes escrites del Govern al Parlament i les recomanacions per agilitar el procediment legislatiu.
- La justificació dels decrets llei i el paper del Consell de Garanties Estatutàries.
- Els nous procediments de justícia restaurativa i mediació impulsats per la Sindicatura de Greuges.
- La col·laboració entre la Sindicatura de Comptes i el Govern per reforçar el retiment de comptes.
- Els reptes de la cultura de l’alerta en les organitzacions públiques, a càrrec de l’Oficina Antifrau de Catalunya.
La directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament, Martina Garcia, ha clos la jornada subratllant que aquest espai “és essencial per reforçar la connexió entre Govern i institucions, reconèixer la feina silenciosa i imprescindible de les Oficines de Relacions Institucionals i avançar en una administració més transparent, àgil i en què la ciutadania se situï en el centre”.



