Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La ciutadania posa un excel·lent a l'atenció hospitalària pública de Catalunya

  1. Una enquesta de Salut mostra els millors índexs de satisfacció i fidelitat dels darrers anys: un 90,8% de les persones ateses recomanarien el centre on han estat ingressades, i la satisfacció global puja fins al 8,45

Una enquesta sobre atenció hospitalària realitzada pel Servei Català de la Salut mostra una millora clara en l’experiència de les persones que han estat hospitalitzades als centres públics de Catalunya. Les dades indiquen que la ciutadania valora millor que mai l’atenció rebuda: la puntuació mitjana de satisfacció ha passat de 8,29 a 8,45 punts sobre 10, i 9 de cada 10 persones (90,8%) recomanarien el centre on van estar ingressades. Uns resultats que superen, fins i tot, els valors registrats abans de la pandèmia.

Es tracta de la desena edició de l’estudi de percepció, experiència i satisfacció amb el servei d’atenció hospitalària amb internament, dut a terme per la Unitat d’Avaluació i Experiència del Pacient en el marc del Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció dels usuaris (PLAENSA) del Servei Català de la Salut.

Aquesta enquesta recull l’opinió de més de 5.600 persones que han estat ingressades entre l’agost de 2024 i el febrer de 2025 a tota Catalunya. Els resultats mostren que tots els indicadors han millorat respecte l’any passat, amb dues excepcions puntuals: la informació rebuda sobre l’operació (-0,4%) i la comoditat de compartir habitació (-1,5%).

En canvi, hi ha indicadors clau que han millorat de manera significativa:

  1. La valoració sobre la informació rebuda sobre la malaltia ha augmentat un 2,2%.
  2. La percepció que els professionals escolten i es fan càrrec de la situació del pacient ha pujat un 2,3%.
  3. El menjar de l’hospital ha millorat un 3,5% respecte a l’any passat, tot i que continua sent un dels aspectes amb més marge de millora.

Els tres aspectes més ben valorats per les persones ingressades han estat:

  1. L’ajuda per controlar el dolor (96,7% de valoracions positives).
  2. El tracte personal de les infermeres (96,5%).
  3. La coherència de la informació rebuda (96,3%).

D’altra banda, els tres punts que encara tenen més recorregut de millora són:

  1. El menjar de l’hospital (68% de valoracions positives).
  2. El temps d’espera abans de l’ingrés (68,5%).
  3. La informació prèvia al consentiment informat per una intervenció quirúrgica (80,2%).

Aquestes dades reflecteixen l’esforç constant dels professionals i dels centres per oferir una atenció de qualitat, humana i centrada en les persones.

El Departament de Salut celebra la millora de l’experiència dels pacients en l’atenció hospitalària pública. “Aquests resultats demostren que escoltar les persones funciona. Ens ajuden a millorar i ens indiquen on hem de posar més atenció per continuar avançant cap a una sanitat més propera i excel·lent”, explica la secretària d’Atenció Sanitària i Participació, Gloria Gálvez.

L’enquesta PLAENSA és una eina clau per millorar els serveis sanitaris a partir de la veu directa de la ciutadania i forma part de l’estratègia del Departament de Salut per reforçar la qualitat, la humanització i l’experiència de pacient del sistema sanitari públic.

Els resultats complets estan disponibles a catsalut.gencat.cat

Sistema de salut
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia