L’Institut Català de Finances executarà les garanties que preveu el préstec hipotecari de 13 milions d’euros que l’ICF va concedir a l’empresa Pallars Industrial SA, propietària de l’estació d’esquí de Port Ainé. D’aquesta manera s’obre el procediment hipotecari que finalitzarà amb la sortida a subhasta pública de l’estació d’esquí. Segons ha explicat el conseller delegat de l’ICF, Josep Maria Ayala, l’Institut ha pres aquesta decisió davant una situació sistemàtica d’impagament del crèdit per part dels actuals gestors del complex. Ayala ha assegurat que aquest procediment no afectarà al funcionament de l’estació. En aquest sentit, ha posat com a exemple el cas d’Espot Esquí. L’any 2005 aquesta estació va sortir a subhasta pública i l’ICF en va adquirir la propietat.

L’ICF presentarà davant el jutjat la demanda d’execució de les garanties hipotecàries del préstec que havia concedit a la firma Pallars Industrial SA per a Port Ainé. Així s’inicia un procés judicial que finalitzarà, previsiblement a mitjans de l’any 2007, amb l’adjudicació a través de subhasta pública de la propietat de l’estació a un tercer.

Segons ha explicat Josep Maria Ayala, si l’ICF se l’adjudiqués l’objectiu seria crear una única societat per a la gestió conjunta de Port Ainé i Espot Esquí. I això es faria repetint el model d’aquesta última, és a dir, a partir d’una societat mercantil amb participació de capital públic i privat. L’ICF convocaria un concurs per al desenvolupament i la gestió de les dues estacions.

 

Actualment, Espot Esquí està gestionada per Suport Group Consultor (SGC), una societat en la qual hi participen empresaris i ajuntaments de la comarca del Pallars. Aquesta societat va aprovar el passat mes d’octubre un Pla d’Inversions per valor de 20,7 milions d’euros i un Pla de Viabilitat que estima que el complex d’Espot Esquí podria entrar en beneficis d’aquí a quatre anys.

 

Aquest Pla, que  ja s’ha començat a posar en marxa aquesta temporada 2006-2007, preveu modernitzar i renovar totalment l’estació adequant les instal·lacions a les normatives actuals de seguretat i, al mateix temps, millorant-les per oferir un servei de major qualitat al client. El conseller delegat de l’ICF també ha assegurat que si es crea aquesta societat conjunta per a la gestió de les dues estacions s’estudiarà la possibilitat d’actualitzar el Pla d’Inversions de Port Ainé per adequar-lo a les necessitats actuals.

 Segons ha explicat Josep Maria Ayala, la gestió única també suposaria un benefici per als usuaris ja que es preveu la possibilitat de crear un únic forfait vàlid per a les dues estacions.