Després d’aquesta sessió s’extreien les primeres conclusions a què han arribat les tres subcomissions.La subcomissió sobre la situació legal de la navegació és la que més elements de millora ha plantejat i s’han establert una sèrie de línies a seguir que s’han d’anar implementat:
- la unificació de l’àmbit competencial de la navegació al riu. En aquests moments, del pont de l’Estat a Tortosa cap al nord és competència de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE), mentre que cap al sud és de Capitania Marítima
- el registre de les matriculacions de les embarcacions també a mans de Capitania Marítima
- les titulacions de patrons professionals, en què es proposa que la Direcció General de Pesca expedeixi un títol de patró professional en aigües continentals i fluvial i, paral•lelament, es demani la seva convalidació a la CHE
- les titulacions de patrons d’embarcacions d’esbarjo, en què també es demana a la DG Pesca que expedeixi un títol reconegut pel Codi Europeu de Vies de Navegació Europeu, i alhora demani la convalidació a la CHE o al mateix estat espanyol.
- agilitzar les autoritzacions de navegació entre els dos organismes competents: la CHE i l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA)
Pel que fa a la subcomissió que treballa les actuacions a l’entorn del riu ha recollit totes les actuacions que porten a terme els diferents ens: Aquamed, Medi Ambient, DG Costes i, en major mesura, el Pla de Dinamització Turística de les Terres de l’Ebre. En aquest cas, la conclusió destacada és la necessitat d’establir una millor coordinació entre les administracions competents, especialment, en temes com: els carrils bicis, que porten a terme Carreteres, el Parc Natural del Delta i DG Costes, per evitar la duplicitat de projectes però, construir una xarxa potent perquè connecti el riu; o la coordinació de les diferents actuacions.
Finalment, en el cas de la subcomissió que s’encarrega del model de navegabilitat s’han tractat dos aspectes principals: la delimitació dels trams en funció del cabal del riu i la millora dels serveis de les embarcacions.
Aquests han estat els primers passos plantejats per redactar una diagnosi de la situació actual amb l’objectiu final d’establir un Pla Director que reguli el turisme i la navegabilitat al tram català del riu Ebre.
Ara s’han de donar a conèixer aquests plantejaments al sector privat que treballa en el riu, la Cambra de Comerç i també dels Consells Comarcals, que han de fer les corresponents aportacions.