Catalan Films & TV i Televisió de Catalunya (TVC) van organitzar conjuntament la primera jornada sobre TV Movies. La trobada, que va reunir més d’un centenar de productors catalans, es va dividir en tres àrees d’anàlisi: argument, guió i públic objectiu; programació, promoció i audiència i producció i coproducció. Les TV Movies s’han convertit en un gènere el cost del qual, temps de realització i  rendibilitat, convenç a productors i emissores; però el sector reconeix unes mancances, que van ser objecte del debat plantejat i les conclusions van apuntar a assumptes comuns com la qualitat dels guions, la necessitat de consolidar un slot amb una audiència fidel i, sobretot, la consecució d’una línia d’estil que defineixi les TV Movies catalanes.

Només a Catalunya, des del 2003, més de quaranta TV Movies han estat emeses a través de TV3. Es tracta d’un tipus de producció que s’emet majoritàriament per cadenes autonòmiques com la catalana i la valenciana. No obstant això, l’èxit de públic d’aquest tipus de producció televisiva ha decidit a televisions nacionals a llançar-se a la coproducció. D’altra banda, institucions com l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) han convertit aquest format en una aposta estratègica per al desenvolupament audiovisual.

 

Un segell d’identitat

Francesc Escribano, director general de TVC i ponent de la sessió plenària, va coincidir que “cal crear un imaginari col·lectiu propi, però que també sigui competitiu internacionalment”. Tesi que també va ser compartida per Xavier Marcé, director de l’ICIC, assenyalant que “cal crear un segell, una idiosincràsia pròpia que ajudi a consolidar un sistema de talent català”.

 

 

Barcelona, 29 de setembre de 2005