Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Paneque: "El BRCAT Girona-Salt entrarà en funcionament aquests dies de fires de Sant Narcís"

  1. Ho ha anunciat a Girona la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i portaveu del Govern, durant la primera parada de la campanya informativa “El Pla de Govern al territori”.
  2. La campanya té per objectiu apropar l’acció de l’executiu a la ciutadania, comarca per comarca.
  3. L’impuls del projecte del Campus de Salut de la Regió Sanitària de Girona, la construcció de la nova seu regional i ABP dels Mossos d’Esquadra i l’edifici de la Regió d’Emergències Girona o la redacció del projecte de l’Institut Ermessenda de Girona, són alguns dels temes que es destaquen al Gironès.

Aquest dissabte la ciutat de Girona acull, en el marc de les fires de Sant Narcís, la primera parada de la campanya el ‘Pla del Govern al territori’, que té per objectiu apropar l’acció de l’executiu a la ciutadania i que recorrerà durant els pròxims mesos totes les capitals de comarca. Un vehicle info truck s’ha situat a la plaça Pompeu Fabra, davant l’OAC de la seu de la Generalitat a Girona, amb l’objectiu d’explicar de manera clara i entenedora què és el Pla de Govern, com es desplega i quines actuacions s’hi realitzen.

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, acompanyada del delegat del Govern a Girona, Xavier Guitart, ha visitat el punt informatiu on ha parlat de la voluntat de la campanya: “Aquesta campanya, que comencem al Gironès, però que a partir d’ara la ciutadania s’hi podrà apropar a totes les comarques de Catalunya, és un exercici de transparència i compromís per donar comptes de l’acció de govern: compartir les línies estratègiques, explicar les actuacions que estem duent a terme i també quines són les prioritats de l’executiu”.

La consellera també ha destacat algunes d’aquestes prioritats al Gironès: “És evident que la gran inversió i la gran aposta del Govern és el Campus de Salut de la Regió Sanitària de Girona, però n’hi ha d’altres com per exemple l’Institut Ermessenda en l’àmbit de l’educació, o en l’àmbit de la mobilitat el BRCAT Girona- Salt que, precisament, veurem començar a funcionar aquests dies de fires de Sant Narcís, i que connectarà les dues ciutats amb més eficàcia i temps més curts”.


Campanya ‘Pla de Govern al territori’

Les parades del Pla de Govern al territori coincideixen amb un dia de fira o festivitat que se celebra a cada comarca. Durant la jornada, es reparteix material informatiu amb les principals accions de l'Executiu i també amb els projectes específics i destacats de cada comarca.

Les pròximes parades de la campanya a les comarques gironines seran:

  1. 22 de novembre a Olot, en el marc de la Fira Orígens.
  2. 13 de desembre a Banyoles, en el marc de la Fira de Nadal.


El Pla de Govern

El Pla de Govern de la XV Legislatura té per objectiu impulsar la tercera gran transformació de Catalunya a través de cinc grans prioritats, 35 objectius específics i 260 mesures prioritàries, sota els valors d'unir per progressar i servir per transformar:

  1. Prosperitat compartida basada en el coneixement per millorar la qualitat de vida i l’accés a l’habitatge.
  2. Transició energètica, ambiental i verda.
  3. Equitat social, igualtat, feminisme i benestar.
  4. Bon govern, seguretat i millors serveis públics.
  5. Autogovern efectiu i finançament singular.

Podeu consultar tots els detalls del pla del Govern i la informació detallada per comarques a https://govern.cat/gov/pla-govern

1
Fitxers adjunts
GovernAlDia
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia