- La consellera Niubó ha explicat que el passat curs, un 15 % dels joves que havien abandonat els estudis s’han reincorporat al sistema el curs actual, gràcies al programa Reconnect-es
- La titular d’Educació i Formació Professional destaca l’orientació com un dels factors clau per prevenir l’abandonament escolar prematur
La consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, ha explicat avui que el proper 7 de novembre el Departament presentarà el Pla d’acció contra l’abandonament escolar prematur, que recull 10 eixos per donar un nou impuls a la lluita contra l’abandonament i al foment de la continuïtat educativa.
Així ho ha exposat en el marc de la intervenció en la cloenda de la “Setmana Zero Abandonament”, organitzada per la Fundació Bofill. Esther Niubó ha destacat l’orientació educativa com un dels factors clau per prevenir l’abandonament escolar prematur.
“Orientar bé vol dir creure en el potencial de cada jove, tenir expectatives en tots i cadascun d’ells, i tenir recursos i informació sobre els diferents itineraris, camins i possibilitats formatives existents. I això es pot garantir especialment si l’orientació educativa és universal, integrada i estructural”, ha exposat Niubó.
La titular d’Educació i FP ha remarcat l’objectiu de fer de l’abandonament un dels eixos d’actuació del Departament. De fet, un 15,28 % de les persones que havien abandonat els estudis, s’han reincorporat al sistema educatiu el curs actual, gràcies al programa Reconnect-es. A través d’aquesta iniciativa, que es va posar en marxa el passat curs, els professionals poden identificar, acompanyar i orientar els joves. Al mateix temps, permet acompanyar de manera personalitzada els joves que han abandonat els estudis, oferint-los alternatives formatives adaptades a les seves necessitats, i facilitar el treball en xarxa entre els diferents agents del territori implicats.
Barcelona, 27 d’octubre de 2025



