El secretari general del Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Jordi Bertran, ha presentat avui a Santa Coloma de Queralt els projectes de condicionament i millora de diversos camins rurals de la Conca de Barberà.

En concret, Bertran ha presentat els projectes del camí del Polígon a les masies d’Albera (Santa Coloma de Queralt), camí de Barberà (Sarral), camí del Barranc (Vimbodí) i camí de les Carreres i de l’Era del Glòria (Blancafort).

La situació actual d’aquests camins és la següent:

Camí del Polígon a les masies d’Almenara: Camí d’ús fonamentalment agropecuari i de longitud total de 5,087 quilòmetres. Aquest camí no està pavimentat, no disposa de cunetes ni d’obres de pas pel desguàs transversal de la plataforma. D’altra banda, no hi ha senyalització vertical i horitzontal.

Camí de Barberà: Camí que comunica Sarral amb Barberà de la Conca. L’actuació prevista es divideix en dos trams i abasta una longitud d’ 1,01 quilòmetres entre les dues poblacions. Camí del Barranc: Camí diferenciat en dos trams. Pel que fa al tram 1, es troba situat al sud del casc urbà de Vimbodí, amb origen en la seva cruïlla amb la carretera provisional TV-7002. El seu estat és bastant deficient, no disposa de ferm definit i no hi ha cap element de drenatge longitudinal ni transversal. El fort desnivell ha provocat una forta erosió i solcs a la plataforma. A més, no hi ha senyalització, ni abalisament o defenses en punts de fort desnivell. Quant al tram 2, se situa més a l’est de l’anterior, amb origen a uns 430 m del final del tram 1. El seu traçat i viabilitat actual és molt deficient, alguns dels pendents arriben al 20% en alguna secció, amb una plataforma sense gairebé compactació. No existeix senyalització, ni abalisament o defenses en punts de fort desnivell.

Camí de les Carrers i camí de l’Era del Glòria: Camins d’ús fonamentalment agropecuari. En aquests camins no hi ha cunetes ni existeixen obres de pas pel desguàs transversal de la plataforma. El camí interfereix en una llera natural que inunda la plataforma en cas de pluges sobtades i la calçada practicable no es troba pavimentada.

El secretari general del DAR ha explicat que les obres més importants que s’efectuaran seran de moviment de terres, drenatge longitudinal, afermat, murs d’escullera, senyalització i barreres. En total a la comarca de la Conca de Barberà, el DAR millorarà 9,39 quilòmetres de camins rurals i aportarà per aquestes obres 767.453 euros. Les obres començaran durant el mes d’abril i tindran una durada de 5 mesos.

Més de 5,4 milions d’euros en obres de millora de camins rurals de les comarques de Tarragona

El DAR propicia la millora i recuperació de les infraestructures viàries rurals a fi de garantir una prestació adequada de servei a les poblacions rurals i, al mateix temps, facilitar l’accés dels agricultors i ramaders a les explotacions agràries catalanes. En aquest sentit, durant la legislatura 2004-2006 l’Administració agrària catalana ha invertit més de 800.000 euros en la millora d’infraestructures viàries rurals a la demarcació de Tarragona.

Per tant, la inversió que el DAR haurà destinat a la demarcació de Tarragona quant a la millora i condicionament de camins rurals serà de 5,4 milions d’euros. El secretari general del DAR, Jordi Bertran, ha afirmat que “un element cabdal per garantir l’equilibri territorial passa per garantir i millorar les infraestructures bàsiques del medi rural”. En aquest context, el DAR vol donar prioritat al Pla de Camins continuant amb l’aposta feta a l’anterior legislatura. “El nostre objectiu és poder realitzar actuacions en benefici d’uns 1.000 quilòmetres de la xarxa de camins municipals durant aquesta legislatura”, ha afegit Bertran. 28 de febrer de 2007