Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El mercat britànic es consolida a Catalunya en un context de caiguda dels visitants del Regne Unit en altres destinacions

  1. El visitant britànic deixa a Catalunya més de 2.000 milions d’euros, fet que la situa com la tercera destinació en despesa turística del Regne Unit
  2. El Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme, participa a la World Travel Market de Londres, per reforçar el vincle amb aquest mercat prioritari
  3. En el marc de la Regió Mundial de la Gastronomia 2025, Catalunya ha mostrat la seva millor cuina amb un còctel gastronòmic a càrrec del xef estrellat Paco Pérez


Catalunya consolida el turisme britànic com un dels seus principals mercats estratègics, amb 1,89 milions de visitants i una despesa global de 2.024 milions d’euros. El britànic continua sent el segon emissor internacional per a Catalunya, després de França, i el tercer en despesa, per darrera dels Estats Units i França.

Tot i no haver assolit encara el volum previ al Brexit, les dades mostren una clara estabilitat i una orientació cap al viatge de més valor afegit, amb una despesa per turista que s’ha mantingut.

Catalunya manté la seva competitivitat i reforça la confiança d’aquest viatger gràcies a la diversitat de l’oferta, la qualitat del producte i el seu compromís amb un model turístic sostenible i autèntic. En canvi, en altres destinacions properes, com Grècia, Itàlia i Portugal, el turisme britànic registra descensos en el nombre de visitants.

Amb l’objectiu d’enfortir la seva presència en aquest mercat, l’Agència Catalana de Turisme participa a la World Travel Market (WTM), una de les fires turístiques més importants del món que se celebra a Londres del 4 al 6 de novembre. L’estand de Catalunya, de 315 m², compta amb la participació de quasi 30 empreses i entitats del sector turístic català, que hi presenten les seves propostes per atraure un visitant interessat en la cultura, la gastronomia i la sostenibilitat.

En aquest context, el Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme, ha impulsat diverses accions per enfortir el vincle amb aquest mercat estratègic i posar en valor la gastronomia catalana com a actiu clau per a un turisme de qualitat.

Ahir al vespre, en el marc de la Regió Mundial de la Gastronomia 2025, l’Agència Catalana de Turisme va organitzar un còctel gastronòmic a Londres per donar a conèixer la riquesa i la singularitat de la cuina catalana. El sopar, a càrrec del xef Paco Pérez (4 estrelles Michelin a Catalunya), va oferir una selecció de creacions que combinaven tradició, innovació i producte de proximitat, mostrant la diversitat i la creativitat que defineixen la gastronomia catalana. El maridatge de vins i caves, seleccionat per Familia Torres, Vinícola de Nulles, Joan Segura Pujadas i Perelada, va completar l’experiència amb una mostra de la qualitat i la riquesa vitivinícola del país.

La trobada, presidida pel secretari d’Empresa i Competitivitat, Jaume Baró, acompanyat de la directora general de Turisme, Cristina Lagé, i de la directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, va reunir més de 150 representants dels sectors econòmic, cultural i turístic britànics. L’objectiu era transmetre que la gastronomia catalana és molt més que un atractiu turístic: és una expressió viva de la cultura, la identitat i el talent de Catalunya.

Aquesta acció forma part del Catalonia’s Gastronomy World Tour, una gira que porta la cuina catalana a diverses capitals del món amb l’objectiu de posicionar Catalunya com a referent global en turisme enogastronòmic.

El viatger britànic actual busca molt més que sol i platja: vol experiències autèntiques, sostenibles i arrelades al territori. En aquest context, la cuina catalana -reconeguda internacionalment per la seva combinació de producte local, tradició i innovació- es converteix en un motor d’interès i un valor afegit clau per al viatge.

Catalunya reforça la seva presència al mercat britànic a la World Travel Market

La delegació catalana a la World Travel Market ha mantingut diverses reunions estratègiques amb actors clau del mercat britànic, com Jet2 i The Global Golf Tourism Organisation (IAGTO).

Aquestes trobades han permès compartir dades i planificar accions conjuntes per a l’any vinent, així com identificar noves oportunitats de promoció en segments com el turisme esportiu i de golf, de cara a la Ryder Cup 2026, un esdeveniment que pot esdevenir un gran motor de projecció turística per a Catalunya.

Coexpositors que acompanyen l’Agència Catalana de Turisme: Aqua Hotel Grup, HCC Hotels, Across Spain DMC & Leisure Travel, Sagalés Coach Hire Services, PortAventura World, Htopgroup, Vueling Airlines, Avant Grup, Circuit de Barcelona-Catalunya, Brava Hoteles, Hotel Alexandre Fira Congress, Evenia Hotels, MedPlaya Hotels, ACAVe Incoming Travel Agencies, Traveltec DMC, El Sant Cugat Hotel, Yurbban Hospitality Group, Perlatours, Palau de la Música Catalana, Iberia Sports, Bookline / InnoGuest Tech Tourism Cluster, Barceló Hotel Group, Patronat Municipal de Turisme de Salou, Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Diputació de Barcelona i Foment Torisme Val d'Aran-Diputació de Lleida.


Cites

Jaume Baró, secretari d'Empresa i Competitivitat

"Som a Londres per enfortir vincles amb el mercat britànic i compartir allò que ens fa únics: una cuina que és cultura, territori i manera de viure. Amb el talent de xefs com Paco Pérez, mostrem que la gastronomia catalana és un actiu estratègic per al nostre model econòmic i turístic."


Cristina Lagé, directora general de Turisme

"Tot i el context de canvi en altres destinacions, el flux de viatgers britànics cap a Catalunya es manté estable, amb una orientació cap a l'experiència cultural, gastronòmica i sostenible. La presència de Catalunya a la World Travel Market reafirma el nostre compromís amb un model de turisme responsable i de valor afegit".

Arantxa Calvera, directora de l'Agència Catalana de Turisme

"La participació de més de 20 empreses turístiques catalanes en una de les fires turístiques més important del món posa de manifest el dinamisme i la capacitat d'internacionalització del sector turístic català. Aquesta presència en un mercat estratègic com el britànic evidencia la voluntat de projectar una Catalunya competitiva, moderna i sostenible, que aposta per un turisme de qualitat."


Dades clau

  • Segon mercat emissor internacional per a Catalunya amb 1.891.000 visitants (després de França, 3.912.000 visitants) i tercer en despesa turística global amb 2.024 milions d'euros (després d'Estats Units, 3.311 milions d'euros, i França, 2.917 milions d'euros).

  • Connexió directa amb 18 aeroports del Regne Unit a més de 4 irlandesos, que garanteix accessibilitat i desestacionalització amb les illes britàniques.

  • Mercat madur i estable, però en evolució cap a un perfil més cultural, gastronòmic i sostenible.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia