Immigració

El servei 012 ha rebut prop de 6.000 consultes sobre immigració en els primers cinc mesos de funcionament

Les consultes més freqüents dels usuaris són de tipus jurídic

query_builder   14 novembre 2006 14:00

event_note Nota de premsa

El servei 012 ha rebut prop de 6.000 consultes sobre immigració en els primers cinc mesos de funcionament

Les consultes més freqüents dels usuaris són de tipus jurídic

El servei 012 Immigració, impulsat per la Secretaria per a la Immigració del Departament de Benestar i Família, en cololaboració amb la Direcció General d'Atenció Ciutadana del Departament de Presidència, ha atès des de la seva creació i fins a finals del mes de setembre un total de 5.833 peticions d'informació.

 El servei va posar-se en marxa el passat mes d’abril, i s’adreça a tota la ciutadania en general, tant a l’autòctona com a la nova població. Dóna resposta a tota mena de dubtes jurídics sobre estrangeria, així com a les qüestions sobre empadronament, funcionament del sistemes sanitari i educatiu, associacionisme, cursos de llengua, entre d’altres temes sobre la integració a Catalunya.

En conjunt, les qüestions més consultades pels usuaris han estat les relacionades amb temes jurídics. Més concretament, en primer lloc destaquen les consultes sobre la tramitació de primeres autoritzacions de residència i sobre la seva renovació. En segon lloc, les preguntes més freqüents han tingut a veure amb el reagrupament de les persones estrangeres que s’integren al nucli familiar del ja resident.

Finalment, també han estat motiu de moltes consultes aspectes més genèrics relacionats amb el gaudiment de drets, llibertats i garanties jurídiques per part dels estrangers.

Cal apuntar que el servei no gestiona expedients d’estrangeria, de competència estatal, tot i que sí que n’ofereix la informació necessària i en recomana les derivacions oportunes per dur a terme la tramitació que correspongui.

El servei 012 d’immigració està estructurat en dos nivells d’atenció; un primer nivell, més generalista, que atén les 24 hores del dia, 7 dies a la setmana; i un segon nivell, més especialitzat, que atén de dilluns a divendres, de 9.00 a 17.00 hores.

Pel que fa a les llengües d’atenció telefònica, a més del català i el castellà, també es poden atendre les demandes d’informació en anglès, francès i en àrab.

 

Temes de consulta i preguntes freqüents

El servei d’informació sobre immigració a través del 012 atén consultes sobre una gran varietat de temes, com els relacionats amb autoritzacions d’estada, de residència i de treball, renovacions, reagrupament familiar o empadronament i d’altres tràmits. En aquesta línia, respon preguntes freqüents com ara Quins són els requisits d’entrada en territori espanyol per una estada de curta duració? Quan es pot sol•licitar la pròrroga d’una estada? Què he de fer per obtenir el carnet de conduir espanyol? Puc homologar el del meu país?

El servei també ofereix informació sobre qüestions sobre treball, accés al sistema educatiu, a la sanitat pública, a l’habitatge social, o les associacions de persones immigrades. Així, pot respondre preguntes com ara Puc treballar si tinc targeta d’estudiant? Si sóc estranger, puc accedir a la funció pública? Hi ha algun servei disponible de traductors? Hi ha algun ajut per les persones estrangeres que vulguin retornar al seu país? On puc denunciar una situació de discriminació?

Finalment, altres temes de consulta són l’associacionisme, mediació, atenció als menors no acompanyats, i cursos de llengua.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia