El Departament de Justícia, a través de la Direcció General de Relacions amb l'Administració de Justícia, en cololaboració amb la Gerència de Suport Judicial de Barcelona Comarques Sud, posa en funcionament l'oficina d'atenció al ciutadà dels jutjats de Gavà.

Amb aquesta nova oficina, que se suma a les tres posades en marxa el passat mes de  juny als jutjats d’instrucció i 1a instància de Barcelona i al Palau de Justícia de Tarragona, els punts d’atenció al ciutadà que s'adreça a l'administració de Justícia s’han pràcticament duplicat al llarg de l’any 2006.

Des d’aquestes oficines es posen a disposició dels usuaris, bàsicament, els següents serveis: Informació general en relació amb la ubicació i funcions dels jutjats o tribunals i dels organismes relacionats amb l’Administració de justícia; els requisits per iniciar o intervenir en un procés i sobre les característiques dels diferents tipus de procediments existents; les normes generals en relació amb el repartiment d’assumptes.

També es dóna informació personalitzada sobre la tramitació d’un procediment concret quan ho demanin les persones que tinguin un interès legítim, els seus advocats o els seus representats legals amb l’acreditació prèvia corresponent, i es fa atenció i tramitació dels suggeriments i les reclamacions en relació amb el servei que presten els jutjats i els tribunals.

Per aquells ciutadans que ho desitgen, l’atenció i informació es dispensa de manera presencial. Però, per aquells que ho prefereixen també es facilita per via telefònica o per escrit a través del correu ordinari o mitjançant el correu electrònic.

                                                               

Aquestes unitats d'atenció al ciutadà disposen d'un personal especialitzat i estan equipades amb sistemes de consulta suficients i actualitzats per tal que l'atenció i la informació facilitada sigui àgil, correcta i al més completa possible.

L’entrada en funcionament d’aquestes oficines forma part del conjunt d’accions impulsades pel Departament de Justícia per tal de millorar el funcionament de l’Administració de justícia, fent-la més propera, més transparent i més atenta a les peticions dels ciutadans tal com proclama la Carta de drets del ciutadans davant la justícia aprovada pel Congrés del Diputats l’abril del 2002.

Les dades d’aquesta oficina d’atenció al ciutadà són:

Oficina d’atenció al ciutadà dels jutjats de Gavà

Plaça Batista i Roca, s/n, vestíbul

08850 Gavà

Telèfon:93 635 24 15

Correu electrònic: oac.gava@xij.gencat.net