Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Pilar Díaz: "El Pla de Barris i Viles ha tingut bona acollida entre els ajuntaments de la vegueria de Barcelona"

  1. Aquest dimecres, 12 de novembre, la delegada Pilar Díaz ha presidit el Consell de Direcció de l’Administració Territorial de la Generalitat a Barcelona
La delegada Pilar Díaz presideix el Consell de Direcció de l’Administració Territorial de la Generalitat a Barcelona
La delegada Pilar Díaz presideix el Consell de Direcció de l’Administració Territorial de la Generalitat a Barcelona
{"uuid":"46cc7a8a-7445-4426-9386-9f8d8e879ade","name":"IMG_8005.JPG","author":"DTGB","type":"0","location":"0"}


Aquest dimecres, 12 de novembre, el Consell de Direcció de l’Administració Territorial de la Generalitat a Barcelona ha abordat l’impacte dels projectes del Govern de la Generalitat a la vegueria. La delegada, Pilar Díaz Romero, ha presidit la reunió amb els directors i directores dels serveis territorials dels diferents departaments.

Pla de Barris i Viles de Catalunya

La delegada Pilar Díaz ha fet balanç de la resposta positiva dels ajuntaments de les comarques de Barcelona davant la convocatòria del Pla de Barris i Viles de Catalunya. “El Pla de Barris i Viles ha tingut bona acollida i ha engrescat els ajuntaments de la vegueria de Barcelona que volen fer millores als seus barris”, ha assenyalat la delegada. En la primera convocatòria, 30 municipis de la vegueria han presentat projectes per millorar, urbanísticament, ambiental i social els seus barris i viles.

Per comarques, els municipis que han presentat projectes són: Barcelonès (Barcelona i Santa Coloma de Gramenet); Baix Llobregat (Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Gavà, Martorell, Molins de Rei, Olesa de Montserrat, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat i Sant Feliu de Llobregat); Maresme (Mataró, Premià de Dalt i Santa Susanna); Vallès Occidental (Barberà del Vallès, Cerdanyola del Vallès, Gallifa, Montcada i Reixac, Sabadell, Sant Llorenç Savall, Santa Perpètua de Mogoda i Terrassa); Vallès Oriental (Caldes de Montbui, Canovelles, la Llagosta, Mollet del Vallès, Montmeló, Sant Celoni, Sant Feliu de Codines i Vilanova del Vallès).

El director dels serveis territorials del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Emili Mató, ha explicat que en la pròxima fase del Pla de Barris i Viles, la comissió de gestió del fons avaluarà els projectes mitjançant l’Oficina Tècnica de Barris i Viles i s’establirà l’ordre de prioritat d’acord amb els criteris tècnics i de puntuació fixats a les bases de la convocatòria. Durant l’any 2026 s’obrirà la segona convocatòria.

Pla de Xoc per a la millora d’instal·lacions esportives

Des del 8 de novembre, els ajuntaments i Entitats Municipals Descentralitzades (EMD) poden sol·licitar les subvencions per finançar les actuacions urgents en el marc del Pla de Xoc per a la millora de la Xarxa Bàsica d’Instal·lacions Esportives de Catalunya per al període 2025-2029. El director dels serveis territorials del Departament d’Esports, César Thovar, ha explicat els detalls del Pla, que destinarà 120 milions d’euros a les actuacions en instal·lacions de titularitat pública.

Es tracta d’unes subvencions que volen garantir la qualitat, la seguretat, l’accessibilitat, la funcionalitat i la sostenibilitat dels equipaments esportius de titularitat pública del país, i que van destinades, preferentment, a actuacions urgents. El Pla de xoc se centra en les millores que garanteixin accessibilitat, sostenibilitat, funcionalitat i seguretat. El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert fins al 24 de novembre de 2025.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia