Sala de premsa

event_note Nota de premsa

14 projectes catalans que transformaran el futur del turisme d'esdeveniments, a l'IBTM World

  1. La iniciativa europea impulsada per l’Agència Catalana de Turisme, BEFuture, presenta a la fira de turisme de reunions IBTM World els 80 projectes d’innovació accelerats, 14 dels quals són catalans
  2. Aquests projectes volen transformar el futur dels esdeveniments en àmbits com la sostenibilitat, la inclusió i la digitalització
  3. Catalunya està present a l’IBTM World amb 47 empreses i entitats, i organitza més de 100 reunions professionals i accions per reforçar la seva posició com a destí MICE sostenible i innovador

El Catalunya Convention Bureau (CCB), de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), torna a ser present a l’IBTM World Barcelona, la principal fira internacional dedicada al turisme de reunions, incentius, congressos i esdeveniments (MICE), que se celebra del 18 al 20 de novembre a la Fira Gran Via de l’Hospitalet de Llobregat.

En aquesta edició, un dels punts centrals és BEFuture, la iniciativa d’àmbit europeu liderada des de Catalunya per l’ACT, del departament d’Empresa i Treball, i cofinançada per la Comissió Europea a través del Programa de Mercat Únic, que busca transformar el sector d’esdeveniments empresarials fent-los més sostenibles i inclusius.

El projecte presenta 80 solucions innovadores desenvolupades per pimes de sis països europeus. D’aquestes, 14 són catalanes, fet que reforça el paper de Catalunya com a pol d’innovació en el sector MICE i com a ecosistema actiu dins l’emprenedoria europea vinculada als esdeveniments.

Les propostes cobreixen tot el cicle de vida d’un esdeveniment, des de la logística fins a l’experiència de l’assistent, i se centren en quatre àmbits estratègics. En el cas dels 14 projectes catalans, sis se centren en l’economia circular, dos en la bona governança, tres en l’accessibilitat i la inclusió, i tres en la millora de l’experiència en els esdeveniments.

Els projectes es presenten a l’espai BEFuture Discovery (estand M20) de l’IBTM World, amb presentacions diàries, i el dimecres 19 a la tarda hi haurà una sessió de networking, un punt de trobada entre els innovadors, clients potencials i inversors.

Catalunya consolida la seva presència a l’IBTM World

A l’estand de Catalunya (C50) hi participen els principals Convention Bureaux territorials i locals del país, a més d’empreses hoteleres, DMCs, espais de reunions i serveis auxiliars. Amb més de 200 m², Catalunya presenta una oferta potent, diversificada i sostenible, amb la participació de 47 empreses i entitats de tot el territori, que mostren l’ampli ventall de possibilitats que ofereix el destí.

Durant els tres dies de fira, el Catalunya Convention Bureau té programades més de 100 cites amb agències, associacions i organitzadors d’esdeveniments internacionals. Així mateix, organitza set presentacions temàtiques per mostrar el seu valor afegit com a destí MICE i la seva distinció com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

Cites

Arantxa Calvera, directora de l'Agència Catalana de Turisme

"Catalunya és un territori preparat per acollir qualsevol mena d'esdeveniment, amb una excel·lent infraestructura, un entorn únic i un compromís ferm amb la sostenibilitat, l'accessibilitat i el llegat dels esdeveniments. IBTM World és una gran oportunitat per reforçar la nostra presència internacional i generar noves oportunitats de negoci".

Sònia Serracarbassa, directora del CCB i coordinadora del projecte BEFuture

"Les pimes de Catalunya i d'arreu d'Europa han fet un pas endavant amb solucions tangibles a reptes reals. BEFuture aporta innovació pràctica que ajudarà el sector a ser més sostenible, inclusiu i preparat per al futur".

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia