El director del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO), Joan Rodríguez Teruel, ha presentat aquest matí, en roda de premsa, les dades corresponents a la tercera i última onada del Baròmetre d’Opinió Política de 2025.
El Baròmetre d’Opinió Política és una enquesta que el CEO realitza periòdicament des de l’any 2005 amb l’objectiu de recollir les opinions dels catalans i les catalanes sobre temes relacionats amb la política i l’economia, i conèixer-ne el comportament electoral i la valoració que fan dels líders polítics, així com altres qüestions d’interès sociopolític. D'altra banda, en aquesta onada, s'inclouen preguntes sobre ideologia política, confiança social, immigració, política internacional, i també sobre les percepcions de canvi social i pèrdua de valors tradicionals, entre d’altres.
En aquesta enquesta el CEO realitza una estimació de vot i escons per a les eleccions al Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats.
El treball de camp de l’últim Baròmetre de l’any s’ha dut a terme entre el 13 d’octubre i l’11 de novembre mitjançant enquestes personals domiciliàries (mètode CAPI) a una mostra de 2.000 individus de 18 anys i més, residents a Catalunya, amb dret a vot a les eleccions al Parlament i al Congrés dels Diputats. El marge d’error mostral de l’enquesta, per a un nivell de confiança del 95% i sota la hipòtesi de màxima variança (p=q=0,5), el podem aproximar al + 2,19.
Podeu trobar, com sempre, l’estudi complet i la matriu de dades corresponent al web del CEO. Si voleu consultar els evolutius històrics amb les dades del Baròmetre d’Opinió Política des del març de 2006 fins l’actualitat ho podeu fer a través de l’EvoluCEO. Si ho preferiu, podeu fer les vostres anàlisi de dades mitjançant l’eina DadesCEO, també al web.



