- L'Agència ha formalitzat el contracte per redactar el projecte, amb una inversió superior als 73.000 euros, cofinançats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió europea, en el marc del Programa del FEDER de Catalunya 2021- 2027
- Les diferents pressions en aquest tram fluvial requereixen la necessitat de definir solucions per a eliminar-les i millorar la capacitat hidràulica
- Es disposa d’un termini de 9 mesos per a redactar el projecte, que definirà diferents propostes d’actuacions
L'Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha formalitzat el contracte per a la redacció del projecte constructiu que contempli la recuperació del tram final de la riera d'Argentona, dins dels termes municipals de Mataró i Cabrera de Mar, permetent la millora de l’hàbitat i dels processos fluvials associats.
S’invertiran 73.235 euros en la redacció del projecte, cofinançats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió europea, en el marc del Programa del FEDER de Catalunya 2021- 2027. Es disposa d’un termini de 9 mesos per redactar el projecte.

El tram final de la riera d’Argentona es troba fortament modificat, provocant una insuficient qualitat hidromorfològica. Les diverses pressions existents com la presència d’espècies vegetals invasores (principalment canya), l’ocupació de les riberes per activitats no regulades urbanísticament, l'acumulació de gran quantitat de deixalles i andròmines i l’existència de serveis i altres estructures, contribueixen a què aquest àmbit no disposi d’un bon estat ecològic ni de l’adequada capacitat hidràulica.

La primera fase consistirà en una anàlisi i diagnosi del tram d’estudi esmentat, recopilant tota la documentació necessària. Juntament amb aquesta anàlisi, s’elaborarà la cartografia de la vegetació existent i s’identificaran les estructures, pressions existents i planificades, abocaments, entre d'altres.
El proper pas serà definir un estudi d’alternatives, que haurà de preveure diferents propostes d’actuacions, especialment pel que fa referència a l’eliminació de pressions, la millora dels hàbitats i a la recuperació geomorfològica i hidràulica del tram, mitjançant modelització de les diferents solucions plantejades.



