Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Comencen les obres per instal·lar plaques fotovoltaiques a l'antiga zona de peatge de la C-32 a Arenys de Mar


Arenys Mar C-32 peatge plaques fotovoltaiques{"uuid":"948a3d12-9920-4452-af7d-dff84fbea710","name":"arenys1.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0"}


  1. El parc solar, de 3,24 hectàrees, generarà el 16% del consum energètic de la xarxa viària de la Generalitat


  1. Les obres compten amb un pressupost de prop de 4 MEUR i es preveu que finalitzin el setembre de 2026


  1. Els treballs a l’àrea de la C-32 a Santa Susanna, en la fase final d’execució

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha iniciat aquests dies les obres per instal·lar un parc solar fotovoltaic a la zona alliberada de peatge de la C-32 nord, a Arenys de Mar, per un valor de prop de 4 MEUR. Les obres, que es preveu que finalitzin al setembre de 2026, permetran instal·lar 7.728 mòduls fotovoltaics, capaços de generar 6,4 GW/h anuals, l’equivalent al 16% del consum energètic de les carreteres de la Generalitat.


Els treballs formen part del Programa d’autogeneració i descarbonització de la xarxa viària de la Generalitat i estan cofinançats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa del FEDER de Catalunya 2021- 2027. Les obres inclouen les actuacions necessàries per executar els panells, les connexions elèctriques i per posar en funcionament el parc solar, que ocuparà una superfície de prop de 3,24 hectàrees.

Arenys C-32 peatge plaques fotovoltaiques{"uuid":"96c90a05-f8c8-4971-bd1d-092308a8d7d3","name":"arenys2.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0"}

Aquest parc solar és el segon que el Departament executarà dels 3 que té previstos en espais alliberats a la C-32 nord. Les altres instal·lacions s’ubicaran a les antigues zones de peatge de Santa Susanna, actualment en execució, i de Vilassar de Dalt (C-32).


El Govern està treballant en la descarbonització de la mobilitat des de diversos àmbits per a fer front a l’emergència climàtica. Un dels àmbits que s’hi inclou és el de l’eficiència, l’autogeneració i la descarbonització, que fa referència a l’optimització dels consums energètics en els edificis i instal·lacions del Departament i de les instal·lacions viàries, així com a la producció d’energia renovable en espais de domini públic de la Generalitat.


El programa 2023-2028 del Departament per a la descarbonització en la xarxa viària comportarà la instal·lació de més de 40 plantes fotovoltaiques per assolir l’autoconsum en les carreteres de titularitat de la Generalitat. Aquest programa suposa una inversió de 48 MEUR.


Fase final de la planta solar de Santa Susanna


Paral·lelament, els treballs a la planta fotovoltaica d’autogeneració de la C-32 a Santa Susanna estan en la seva fase final. Aquesta instal·lació, de 2,3 hectàrees, compta amb més de 3.300 mòduls solars que generaran 2,9 GW/h anuals.


Actualment s’estan ultimant les tasques d’obra mecànica, i s’han iniciat les proves de funcionament i posada en marxa del sistema, amb l’objectiu de completar-les de cara al primer trimestre de 2026.

Santa Susanna C-32 peatge plaques fotovoltaiques{"uuid":"e2036f92-de9e-48e5-8112-440d2d9a17e2","name":"plaques c32 susanna.jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0"}
Mobilitat
Infraestructures
Transició energètica
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia