Sala de premsa

event_note Nota de premsa

CONSELLERA SÍLVIA PANEQUE

"Iniciem un procés col·lectiu per avançar cap a un sistema de mobilitat més eficient, accessible i adaptat a la transició energètica"

consellera Sílvia Paneque pla mobilitat ATM Barcelona{"uuid":"224eb915-108b-408a-97cb-1c6e8ea11c17","name":"photo_5897888656565931008_y (1).jpg","author":"DTER","type":"0","location":"0"}


  1. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, participa en l’acte inicial del Pla Director de Mobilitat 2026-2031 de la Regió de Barcelona
  2. El PdM és el document estratègic que orientarà les polítiques de mobilitat de les administracions públiques dels pròxims anys

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i presidenta de l’ATM de l’Àrea de Barcelona, Sílvia Paneque i Sureda, ha posat de relleu en la jornada inicial del Pla Director de Mobilitat (PdM) 2026-2031 de la Regió Metropolitana de Barcelona que “iniciem un procés col·lectiu” amb l’objectiu “d’avançar cap a un sistema de mobilitat més eficient, més equitatiu, més accessible i adaptat a la transició energètica i digital. El transport públic és l'únic que pot ser eficient i ordenat”.

El Pla és el full de ruta de les polítiques de mobilitat per a les administracions públiques de la Regió en els pròxims anys i que redacta l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’Àrea de Barcelona, consorci format per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona. L’elaboració del PdM comptarà amb la participació d’institucions, entitats, professionals del sector i ciutadania i una jornada oberta al Centre de Cultura i Memòria del Born, n’ha donat el tret de sortida.

“La mobilitat és una peça estructural del benestar, de l’economia i de la cohesió territorial”, ha defensat Paneque, “i també és una política energètica, una política ambiental i una peça clau de la millora de la competitivitat i la qualitat de vida del poble de Catalunya”. En aquest sentit, “el Pla Director de Mobilitat 2026-2031 és un instrument central”, ha ressaltat. “És la base sobre la qual construirem les decisions que beneficiaran milions de desplaçaments diaris, i per això és tan important fer-ho amb rigor, transparència i concertació institucional”. A més de planificar trajectes o infraestructures, “també planifica un model. Un model que vol reforçar els modes col·lectius essencials, com són l’autobús i el ferrocarril, i fer-los funcionar conjuntament en un sistema integrat, ordenat i equilibrat”.

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha defensat que “el transport públic és un servei essencial, és la base d’un model de mobilitat sostenible i és una de les polítiques més eficients per reduir emissions, millorar la qualitat de l’aire i fomentar un territori més cohesionat”. I “aquest Govern ha situat la millora del transport públic al centre de l’acció de Govern des del primer moment”, ha exposat.

Paneque ha remarcat que “en aquests últims anys, s'han impulsat inversions importants a la xarxa de Rodalies, un àmbit on la demanda social és molt elevada i on les mancances acumulades requereixen respostes estructurals”, amb actuacions a l’R2 Sud i a l’R3. També “hem anunciat la línia orbital, que és un projecte amb una lògica moderna de mobilitat: connectar els municipis de la segona corona sense haver de travessar sempre el centre, reduir temps de viatge i donar alternatives reals als desplaçaments en vehicle privat”. La consellera també ha posat en valor les obres per adaptar les estacions de rodalies i de metro a persones amb mobilitat reduïda i els treballs per ampliar la xarxa de metro, com l’L9.

Sistema interconnectat

A Catalunya, “la mobilitat demanda un sistema interconnectat, que combini autobús, tren, tramvia, trens-trams, metro i alta velocitat. Necessitem que els municipis estiguin ben connectats entre ells i amb els principals nodes d’activitat” I, en aquest sentit, “és fonamental tenir un sistema fiable, accessible i ben integrat. Aquesta integració és també tarifària. Treballem perquè el país avanci cap a un model d’integració tarifària catalana, amb la T-mobilitat com a instrument unificador”, ha posat de manifest Paneque.


Mobilitat
Transport públic
Infraestructures
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia