- Van assaltar dos camioners i van sostreure palets de caixes de cafè
- Es tractava d’un grup criminal amb una clara jerarquia establerta i repartiment de funcions entre ells
Els fets es remunten al mes de febrer d’enguany quan els agents de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Figueres van tenir coneixement de dos robatoris amb violència ocorreguts els dies 20 i 21 d’aquell mes.
Concretament, la matinada del dia 20 de febrer un camioner, que estava descansava al costat d’una benzinera de la població de Llers, va ser abordat per uns individus que després d’amenaçar-lo amb una arma blanca i una arma de foc, el van obligar a obrir el remolc. Li van sostreure un total de 3 palets de caixes de cafè.
L’endemà un segon camioner va ser assaltat, en aquesta ocasió mentre feia el descans durant la nit en un aparcament de la N-II, a l’altura d’Aiguaviva. Cap a dos quarts de sis de la matinada dos homes van intimidar el camioner i mentre el vigilaven, altres lladres li sostreien la càrrega del remolc. En total li van sostreure 8 palets de cafè.
Els mossos, en tenir coneixement dels fets, immediatament van obrir una investigació per tal d’identificar els autors. Després de les primeres indagacions van observar que els dos robatoris haurien estat consumats pels mateixos autors, atès que es va poder identificar els tres vehicles utilitzats pels autors, essent aquests els mateixos en ambdós robatoris.
En el transcurs de la investigació es va observar que es tractava d’un grup criminal que estava especialitzat a cometre robatoris als remolcs de camions en les àrees de servei i que no dubtaven a realitzar la violència necessària en cas de ser sorpresos pels camioners que dormien a les cabines.
Els investigadors van poder acreditar la participació de fins a nou persones en els robatoris investigats. Durant la investigació van observar que es tractava d’un grup criminal amb una clara jerarquia establerta i repartiment de funcions entre ells.
Finalment, els dies 3, 4, 5 i 10 de desembre un dispositiu va permetre detenir, a Badalona, Santa Coloma de Gramenet i a El Vendrell a sis dels investigats identificats prèviament.
La investigació no es dona per tancada i no es descarten noves detencions en relació amb aquests fets.
Els detinguts, amb múltiples antecedents tots ells, van passar a disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 de Figueres.
Oficina de Comunicació
Girona, 13 de desembre de 2025



