En relació a les informacions de l’Ajuntament de Salou, en què critica la possible tardança dels avisos tramesos des del Centre d’Emergències de Catalunya (CECAT) amb motiu de les fortes pluges i les inundacions de la setmana passada, la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil (DGESC) vol manifestar:

 El Centre d’Emergències de Catalunya (CECAT) informa, de forma sistemàtica, als Ajuntaments i altres organismes que es poden veure afectats per determinades situacions d’emergència. En ocasions, aquests avisos són de caire preventiu, si les previsions meteorològiques o altres circumstàncies així ho aconsellen, tot realitzant un seguiment exhaustiu de l’evolució de la situació.

 Aquests avisos es fan, diàriament, a través de faxos i trucades telefòniques, sempre a aquells números facilitats pels propis organismes receptors.

 Des del CECAT s’ha confirmat que l’Ajuntament de Salou va rebre fins a 6 comunicats al fax ubicat a les dependències de la Policia Local, detallats a continuació, i que informaven de les pluges previstes i la seva evolució,

• Dimarts, 12 de setembre: a les 06.22 h,comunicat de Prealerta del Pla Inuncat; a les 15.23 h, nou comunicat d’activació del Pla Inuncat. Les comarques del Baix Camp i el Tarragonès estan afectades per aquesta activació.

• Dimecres, 13 de setembre: a les 04.24 h, l’Ajuntament de Salou rep un comunicat d’actualització de l’Inuncat, que insisteix en les probabilitats de les precipitacions i informa de la previsió meteorològica. A les 12.30 h, rep un nou comunicat d’actualització de l’Inuncat.

• Dijous, 14 de setembre: a les 04.15 h i les 16.09 h, nous comunicats d’actualització del pla Inuncat.

 Aquests comunicats que detallem són només aquells relatius al pla Inuncat, però, tant l’Ajuntament de Salou, com la resta de municipis de les zones afectades, durant el període de pluges, van rebre més comunicats procedents del CECAT, relatius a altres situacions d’emergència com van ser l’activació dels plans Camcat  i Plaseqta.

La DGESC lamenta profundament les declaracions als mitjans de comunicació atès que, en cap cas, l’avís a l’Ajuntament de Salou va arribar amb 8 hores de retard, tal i com han assenyalat fonts municipals.

La DGESC, a través del Cecat, treballa al servei de la Protecció Civil i del benestar dels ciutadans, igual que ho han de fer els propis Ajuntaments. Entre totes les administracions implicades en la resolució de les emergències, hauria de fluir la comunicació contínua, així com un esperit dinàmic en la recerca de la resolució dels conflictes, que permetin millorar l’atenció als ciutadans sense generar confusions informatives interessades.