- L’objectiu és desplegar la Llei d’educació de Catalunya, millorar l’equitat i la inclusió i afavorir l’aprenentatge per a tot l’alumnat
- Aquest curs s’iniciarà de forma experimental en cinc zones: Aran, l’Hospitalet de Llobregat, Vic i municipis de la corona, el Prat de Llobregat i Urgell-Tàrrega
A través del nou model es volen obtenir els següents beneficis:
• Millora en la qualitat i equitat del sistema educatiu.
• Més eficiència en la gestió educativa local.
• Enfortiment de la relació Generalitat-món local.
• Major adaptabilitat a les necessitats canviants dels territoris.
Així, doncs, el pla s’iniciarà de forma experimental en cinc zones:
• L’Hospitalet de Llobregat.
• Vic i les poblacions de la corona (Vic, Calldetenes, Folgueroles, Gurb, Malla, Muntanyola, Sant Bartomeu del Grau, Sant Julià de Vilatorta, Sant Sadurní d’Osormort, Santa Eulàlia de Riuprimer i Vilanova de Sau).
• Aran.
• El Prat de Llobregat.
• Urgell-Tàrrega.
Es dota d’estructura el Pla de Governança a través de dos elements: la Comissió Institucional de Direcció i Seguiment de la Zona de Governança Educativa, i la Coordinació de la Zona de Governança Educativa. Ambdues estaran formades per representants territorials del Departament i del món local (alcaldes o alcaldesses dels municipis, membres dels consistoris i dels consells comarcals) i es reuniran periòdicament per a fer una implantació i seguiment del projecte d’actuació de la zona de governança educativa.



