El jurat ha valorat el disseny original i suggerent, la claredat del missatge i la bona resolució dels diferents elements promocionals.

Turisme de Catalunya ha estat guardonat amb un premi Alimara pel conjunt de material promocional que inclou les publicacions Catalunya és mar i Catalunya és l’art del  benestar, així com la campanya gràfica Catalunya, una mirada genial.

Dins de la categoria “Comunitats autònomes, províncies i regions turístiques”, el jurat dels premis Alimara ha distingit el material de Turisme de Catalunya “pel seu disseny original i suggerent, la claredat del missatge i la bona resolució dels diferents elements promocionals”.

Publicacions guardonades

Amb l'objectiu de reforçar les seves accions de promoció, aquest any 2007 Turisme de Catalunya ha editat noves publicacions, útils per al públic en general, però també per als professionals que busquen eines que s'adaptin a les necessitats dels seus clients. Entre les publicacions editades, destaquen les dues guardonades:

Catalunya és mar. Aquesta nova publicació està dedicada al turisme nàutic i inclou, entre d’altres informacions relacionades amb aquest producte, les característiques dels ports esportius i turístics de Catalunya i les estacions nàutiques existents. Editat en català, castellà, francès, anglès, alemany, rus i italià.

 Catalunya és l’art del benestar. Incorpora l’oferta catalana de salut i benestar ja sigui en balnearis, centres de wellness, de salut i mèdics. Editat en català, castellà, francès, anglès, alemany, rus i italià.

 Campanya Catalunya, una mirada genial

La campanya de promoció turística de Catalunya ‘Catalunya, una mirada genial’ presenta les destinacions catalanes a través de la genialitat de catalans universals com Gaudí i Dalí, la gastronomia i manifestacions culturals catalanes com els castellers. Turisme de Catalunya va apostar per una fórmula innovadora a partir del concepte ‘punt de vista diferent’ com a eix central de missatge. En aquest sentit, els anuncis pretenen transmetre al públic la descoberta d’un país en el qual es pot gaudir plenament d’una gran varietat de recursos turístics de qualitat, de l’originalitat dels catalans universals i de les manifestacions culturals.

La Direcció General de Difusió Corporativa de la Generalitat va seleccionar, d’entre les deu agències de publicitat que es van presentar al concurs corresponent, la proposta Catalunya, una mirada genial, presentada per l’agència Yellow. Un dels principals factors que es van valorar a l’hora d’adjudicar la campanya a la proposta de Yellow va ser l’encert i l’originalitat a l’hora de transmetre el missatge que Catalunya és un país diferent i atractiu.

L'acte de lliurament dels guardons va tenir lloc ahir al vespre, a l'hotel Alimara de Barcelona. Aquests premis, atorgats pel Grup Cett i amb més de vint anys de vida, són un reconeixement a l'esforç i la qualitat del material de promoció turística tant de les institucions públiques com del sector privat. Aquesta nova edició compta, un any més, amb la col·laboració del Saló Internacional del Turisme a Catalunya (SITC), on s’exposa el material premiat.