Durant la temporada d'estiu hi ha 60 connexions aèries setmanals entre Catalunya i la Federació Russa.
El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, ha destacat "l'elevat grau de fidelització del turisme rus, ja que l'any passat, un de cada dos turistes russos que va venir a Catalunya ja ens havia visitat".

El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, ha inaugurat avui a Barcelona el desè congrés del turoperador rus Natalie Tours que reuneix fins el 9 de març responsables de 230 agències de viatge. Associat al grup Serhs, Natalie Tours és l’operador líder a la Federació Russa en l’emissió de turisme cap a l’Estat espanyol. El turoperador ha anunciat avui que posarà en marxa connexions aèries diàries entre Barcelona i Moscou per potenciar el turisme a la capital catalana.

El director general de Turisme ha destacat que el compromís de Natalie Tours amb l’oferta catalana ha contribuït a fer de Catalunya la destinació capdavantera de l’Estat en turisme rus. Sobre l’aparició d’altres països mediterranis competidors, Vilalta ha comentat que el principal avantatge competitiu de Catalunya rau en la creixent exigència del turista rus per rebre serveis i productes de qualitat. En aquest sentit, el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, ha ressaltat “l’elevat grau de fidelització del mercat turístic rus davant altres destinacions emergents”.

El turisme rus a Catalunya

L’any 2006, Catalunya va rebre 225.000 turistes russos, un 54,1% més que l’any anterior. Aquesta xifra representa la meitat dels turistes russos que arriben a l’estat espanyol.

Aquest mercat genera a Catalunya una despesa de prop de 800 milions d’euros i la seva estada mitja és superior a una setmana. Cal destacar que prop del 50% dels turistes russos que viatgen a Catalunya ja hi havien estat en altres ocasions.

Durant la passada temporada d’estiu hi van haver fins a 60 connexions aèries setmanals (principalment xàrters) entre la Federació Russa i Catalunya, 11 més que l’any 2005, xifra que suposa un increment del 18%.

Pel que fa al perfil del turista rus, cal dir que prop del 100% d’aquest turisme arriba a través d’un turoperador i les seves destinacions preferides a Catalunya són Costa Daurada, Costa del Maresme i Costa Brava. Tot i que el principal atractiu és el sol i platja, el turista rus combina cada cop més la platja amb activitats relacionades amb altres productes turístics com les visites a la ciutat de Barcelona, les compres, la cultura i la gastronomia.

Adjuntem fotografia de la roda de premsa on apareixen d’esquerra a dreta, el director de l’oficina espanyola de turisme a Moscou, Luis Bovef,  el president executiu de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, la directora general de Natalie Tours, Natalia Vorobieva, i el president del grup Serhs, Ramón Bagó.