Amb Malgrat, ja són quatre els municipis de la Costa del Maresme que tenen la marca DTF, consolidant l'aposta d'aquesta zona pel turisme familiar.

El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, ha anunciat la forta aposta del Departament per a la promoció del turisme familiar amb diferents accions com la celebració el proper juny d'un workshop amb els turoperadors dels principals mercats europeus, l'edició d'un catàleg de turisme familiar, la creació d'una web específica i accions promocionals a l'Estat espanyol, i als mercats francès i italià.

El director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Joan Carles Vilalta, ha lliurat avui la certificació de Destinació de Turisme Familiar (DTF) al municipi de Malgrat de Mar (Costa del Maresme). Durant l’acte —que ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de Malgrat de Mar, Conxita Campoy, i diferents representants del sector turístic del municipi— el director general de Turisme, ha apuntat la “forta aposta” del Departament per a la promoció del turisme familiar.

En aquest sentit, Vilalta ha anunciat diverses actuacions entre les quals, la celebració el proper mes de juny d’un workshop amb turoperadors dels principals  mercats operadors, l’edició d’un catàleg de turisme familiar, la creació d’una web específica i accions promocionals especialment adreçades a l’Estat espanyol i als mercats francès i italià.

Aquest segell d’especialització, creat per Turisme de Catalunya, reconeix municipis o zones turístiques catalanes amb una oferta d’allotjament i restauració adaptada a les necessitats de les famílies, amb una gran varietat de propostes d’oci i entreteniment. Per obtenir-lo, cal passar un procés d’auditoria i complir una sèrie de requisits estrictes, que no només afecten el municipi o zona turística, sinó també els seus establiments i serveis.

El director general de Turisme ha agraït a l’ajuntament de Malgrat de Mar “l’interès, l’esforç i l’eficient” treball dut a terme Aixa com la tasca feta pel grup de Millora Permanent, format per representants dels diferents sectors i institucions públiques que han liderat i dinamitzat la implantació de la marca.

Així mateix, Vilalta ha agraït als empresaris “l’esforç per adaptar-se a les exigències de la marca de la Destinació de Turisme Familiar”, tant als hotels, com pensions, càmpings, restaurants, empreses d’alimentació, empreses d’interès turístic i cultural, agències de viatges, oficines de Turisme i comerços.

Entre els criteris de valoració s’inclouen millores en l’allotjament, infraestructures, restauració i serveis, com ara guarderia a la platja, zona de jocs infantils, parcs lúdics, servei de cangurs amb idiomes, vigilants en les zones de joc, paviment antilliscant a les piscines, presència de socorristes, senyalització de perills, trones i cadires infantils als restaurants, propostes d’oci per als nens, habitacions comunicades... tot, per assegurar a les famílies una estada ideal, amb totes les garanties i la màxima qualitat.

La implantació de la marca és un procés evolutiu. El primer any, les DTF han d’assolir, com a mínim en un 15% de la seva oferta, els requisits exigits. El tercer any, el percentatge puja al 25%, i el cinquè any han de complir ja els requisits fins a un 35% de l’oferta del municipi o zona certificada com a DTF.

Amb aquesta nova certificació, ja són quatre els municipis de la Costa del Maresme que la tenen – Calella, Santa Susanna, Pineda de Mar i ara Malgrat de Mar-, consolidant l’aposta d’aquesta marca pel turisme familiar. Salou, Calafell i Cambrils, a la Costa Daurada, i Blanes, a la Costa Brava, també gaudeixen de la marca DTF. En procés de certificació hi ha cinc destinacions catalanes més: Palamós, Tossa de Mar, Roses, Sant Antoni de Calonge i l’Estartit.

La marca Destinació de Turisme Familiar és un dels nous projectes de desenvolupament turístic de Turisme de Catalunya. L’objectiu és diversificar l’oferta turística catalana gràcies a la creació de productes especialitzats i de qualitat, adaptats a les noves exigències de la demanda.

Malgrat, destinació turística familiar

Malgrat de Mar s’incorpora a la marca DTF amb un 25% de la seva oferta turística certificada. La localitat es caracteritza per la seva tranquil·litat, la seva extensa platja i per disposar de dos grans espais naturals: el Parc del Castell i el Parc Francesc Macià. A aquesta oferta cal afegir les zones per a vianants i les més de 10 places amb àrees de jocs infantils que donen pas a una important oferta comercial repartida per tot el municipi amb gran varietat de botigues, gelateries, terrasses i cafès.

Malgrat de Mar és també un lloc idoni per als amants de la cultura. A banda, de les nombroses activitats que s’hi duen a terme, la població ha conservat, entre d’altres, l’església de Sant Nicolau, del segle XVI, l’actual Biblioteca municipal La Cooperativa, amb façana del segle XVI, i edificis d’estil modernista, com el mateix Ajuntament i l’Escola Municipal de Música de Ca l’Arnau.

L’oferta d’allotjament de Malgrat de Mar es compon de dos hotels de 4 estrelles, 13 hotels de 3 estrelles, dues pensions i nou càmpings, aquests últims ubicats prop del Delta del riu Tordera i de la zona agrícola protegida del Pla de Grau.

Adjuntem fotografia de l’acte, on apareixen d’esquerra a dreta, l’alcaldessa de Malgrat, Conxita Campoy, el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta i la regidora de turisme i comerç de l’ajuntament de Malgrat, Neus Serra.