El Consorci de Promoció de Comercial de Catalunya (COPCA), organisme adscrit al Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, ha participat en la Conferència Mundial d’Organitzacions de Promoció Comercial que s’ha celebrat a Buenos Aires. El cap de l’àrea de cooperació internacional del COPCA, Diego Guri, ha pres part en la sisena Conferència Mundial d’Organitzacions de Promoció Comercial (OPC) celebrada els dies 12 i 13 de març a la capital argentina amb una ponència sobre la importància de la internacionalització del sector serveis respecte a la de béns.


En aquesta trobada han participat representants de més de 50 països, tant industrialitzats com en vies de desenvolupament, els quals han analitzat les conclusions de l’estudi del Banc Mundial i les oportunitats i reptes en matèria de promoció comercial.


Sota el títol “La promoció de serveis és ara més important que la promoció de béns?”, el COPCA ha analitzat en aquest fòrum la creixent importància del comerç de serveis enfront del tradicional comerç de béns.


En la seva intervenció, Guri ha defensat els beneficis de la internacionalització dels serveis, que “contribueixen a incrementar la competitivitat local, i milloren la qualitat de l’ocupació, ja que ajuda a retenir talents i beneficia l’entrada de divises”. D’altra banda, també ha apuntat les tendències de la competitivitat en el comerç de serveis que “evolucionen cap a una competitivitat basada en el coneixement i no en el treball o en la tecnologia”. Guri també ha assenyalat els canvis de patrons dels consumidors, la transformació dels serveis cap a activitats creatives, així com la reivindicació del “grey hair” (experiència) com a incentiu per a la innovació i transformació d’empreses industrials en empreses de serveis.


El marc: la Conferència Mundial d’Organitzacions de Promoció Comercial (OPC)


La conferència, celebrada a Buenos Aires, arriba enguany a la seva sisena edició, i es consolida com la trobada més important d’àmbit mundial d’organismes que, com el COPCA, treballen per a la internacionalització de les empreses. Les organitzacions de Promoció Comercial (OPC), en la seva majoria amb finançament públic, contribueixen a crear llocs de treball i generen ingressos en els seus respectius països ajudant les empreses en la seva expansió internacional i ofereixen als exportadors serveis personalitzats i assessorament estratègic, entre altres.