ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

Oriol Ferran celebra que el Parlament Europeu rebutgi les patents de programari

El secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Oriol Ferran, ha celebrat aquest dimecres el rebuig per part del Parlament Europeu de la directiva sobre les patents de programari que pretenia determinar normes comunes per a la concessió de patents a programes informàtics.

Ferran ha indicat que "aquesta és una bona notícia per a la innovació ja que el cost de les patents frena el desenvolupament de nous productes que puguin impulsar les pimes, justament el tipus d’empresa que predomina a Catalunya".

Per a Ferran "caldrà estar atents, però, perquè crec que la gran indústria del programari seguirà pressionant per tal d’aplicar les patents de programari".

L’Eurocambra ha votat avui contra aquesta directiva per 648 vots contraris, 14 de favorables i 18 abstencions.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia