Ignasi de Delàs: "la jornada és una aposta decidida de Turisme de Catalunya per donar més i millor servei a les empreses per facilitar la comercialització"

Prop de 200 empreses i institucions del sector turístic català han participat avui en la 1a Assemblea dels Clubs de Producte organitzada per Turisme de Catalunya al CosmoCaixa (Barcelona). Els Clubs de Producte són una eina de treball creats per facilitar l’acció comercial de les empreses, així com per definir i coordinar estratègies de promoció conjuntes.

Amb la voluntat de posicionar l’oferta de la destinació catalana a nivell internacional, Turisme de Catalunya ha definit la seva política promocional en base a dos grans conceptes: marques i segments turístics. Aquesta estratègia permet estructurar i adaptar cada un dels productes en funció de les necessitats i les exigències dels diferents tipus de turistes. Els Clubs són un instrument clau en l’estructuració del producte turístic, i la seva tasca facilita la comercialització i la millora de la competitivitat, dotant de valor afegit els recursos existents a Catalunya.

El director de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs, ha destacat que “la nostra voluntat és buscar la complicitat i implicar directament el sector privat en el disseny i execució de les accions promocionals i de comercialització de l’oferta. Cal buscar estratègies conjuntes per tal de consolidar Catalunya com a una marca turística forta i competitiva en els mercats internacionals ”.

La creació i la potenciació dels clubs de producte suposa un pas més en la tasca de suport al sector privat que duu a terme Turisme de Catalunya. “La 1a Assemblea és un salt endavant en la facilitació de la comercialització dels productes i serveis turístics de Catalunya”, ha dit Delàs. En una conjuntura turística marcada per l’aparició de noves destinacions que poden suposar una certa competència, Catalunya aposta per una oferta diferenciada, variada i de qualitat.  

Actualment funcionen quatre clubs de Turisme -golf, actiu, cultura i gastronomia- amb més de 300 membres de diversos sectors: proveïdors de serveis i activitats turístiques, allotjament, agències de viatge, centrals de reserves, associacions professionals i institucions turístiques dels àmbits local, comarcal i provincial. ”Nous portals d’internet per als productes turístics catalans, nous catàlegs, noves eines de comunicació són algunes de les novetats que oferiem als membres dels Clubs de Producte”, ha explicat Delàs.