La Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions Públiques, mitjançant el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, ha requerit a l'empresa Flash10 que restableixi el servei d'accés ràpid a Internet en el termini de temps més breu possible.

Flash10 va comunicar ahir a la Generalitat de Catalunya que ha suspès (des del dia 19 de desembre), unilateralment, el servei d'accés ràpid a Internet, incomplint, d’aquesta manera, el contracte signat amb l’Administració. L’impacte és aproximadament d’uns 100 abonats en 44 nuclis de població.

La Generalitat de Catalunya treballa per minimitzar els perjudicis que puguin tenir els usuaris d'aquest servei, tot informant de les alternatives.Amb tot, el Govern recomana a les persones afectades que es dirigeixin a l'Agència Catalana del Consum (http://www.consum.cat) per a presentar la reclamació i/o denúncia pertinent.

En el cas que l'empresa Flash10 no restableixi el servei la Generalitat prendrà les mesures legals oportunes.