El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l'alcalde de L'Hospitalet, Celestino Corbacho, han visitat aquest migdia les obres de remodelació de la Granvia -que du a terme el Consorci per a la Reforma de la Granvia, organisme públic integrat pel Departament de Política Territorial de la Generalitat i l'Ajuntament de L'Hospitalet- i han comprovat com els vehicles circulen des d'aquest matí en ambdós sentits pel tronc central d'aquesta avinguda.

Semicobertura de la Granvia de L’Hospitalet

Les obres que avui entren en servei han consistit en la semicobertura d’un tram de dos quilòmetres de la Granvia entre el carrer de l’Escultura, límit entre els termes municipals de Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat, i el carrer de Miguel Hernández. L’avinguda s’ha soterrat amb una calçada d’entre 3 i 4 carrils per cada sentit, de manera que les incorporacions i sortides es fan amb carrils de trenat, que permeten uns accessos més fluids i segurs. En el seu trajecte hi ha dos enllaços complets amb rotondes, als carrers de Castelao i de Can Trias, i dos accessos més davant de la Ciutat de la Justícia i a la rotonda de la rambla de la Marina.

Els enllaços dels carrers de Castelao i de Can Trias permeten l’accés i la sortida de la C-31 en els dos sentits de la marxa (Barcelona i Castelldefels) i es materialitzen amb rotondes de gran capacitat (4 carrils) semaforitzades. L’accés davant de la Ciutat de la Justícia permet la incorporació dels vehicles que venen de la ronda del Mig i van en sentit Castelldefels. L’accés de Marina permet entrar a la Granvia en sentit Barcelona als vehicles que venen del centre de L’Hospitalet, d’una forma més directa que abans. L’asfaltatge s’ha realitzat amb material sonoreductor.

La nova Granvia consta de sis trams coberts que sumen una longitud total de 840 metres. El tram més important és el del creuament amb el carrer d’Amadeu Torner i la futura avinguda de Joan Carles I que té una zona coberta de 340 metres de llarg, i que dóna lloc a la urbanització de la plaça d’Europa. La resta de trams coberts es troben davant de la Ciutat de la Justícia (163 metres), davant del centre comercial Granvia 2 (105 metres) i en el creuament dels carrers de Castelao (88 metres), de Can Trias (86 metres) i de Miguel Hernández (88 metres).

Un cop estiguin finalitzades les obres, es podrà travessar la Granvia a peu pla en tots aquests punts. A més, aquesta estructura assegura la permeabilitat d’aquesta via.

En el decurs dels treballs ha estat necessari desviar tres col·lectors de drenatge principal -els col·lectors d’Amadeu Torner, Gornal i del carrer de l’Alhambra- i una desena de menors que donen servei al municipi de L’Hospitalet. També ha estat necessari construir un dipòsit de recollida d’aigües pluvials de 5.000 m3 de capacitat.

Un dels grans reptes de l’obra ha estat gestionar el trànsit d’entrada i de sortida de Barcelona, amb 120.000 vehicles diaris de mitjana. Per això, des del moment de l’inici de les obres –setembre 2003- fins a dia d’avui s’han realitzat una vintena de operacions de desviament de transit amb l’objectiu d’adaptar la calçada de circulació de vehicles al progrés de l’obra i minimitzar les molèsties als conductors.

Pel que fa a l’aspecte de l’acabat de les parets en els trams soterrats de la Granvia s’han combinat plafons de color gris i textura rugosa als paraments laterals amb una intervenció de materials de color a la pantalla central dels túnels, obra de l’artista Margarita Andreu. A la paret lateral s’han intercalat l’anagrama L’H. El pressupost de l’obra de soterrament és de 110 milions d’euros

 Estat actual de les obres

El projecte de la nova Granvia, que ara té 96 metres d’amplada, preveu també la urbanització de les calçades laterals i les voreres en superfície d’aquesta via. És previst que aquests treballs finalitzin en el segon trimestre de 2007. Pel que fa a les obres d’urbanització de la plaça d’Europa, aquestes estan molt avançades i els terrenys preparats per iniciat la fase final de pavimentació, mobiliari urbà i jardineria.

Finalment, l’estació de Plaça d’Europa a la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat ha iniciat ja la fase final d’instal·lació dels elements d’arquitectura, senyalització i accessos, per tal de fer coincidir la seva posada en servei al públic amb la finalització de les obres de la nova Granvia i la plaça d’Europa.