El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, juntament amb el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l’alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà han posat avui en servei les variants est i oest d’aquesta localitat. Aquesta actuació evita la confluència de la C-12 i la C-26 dins el nucli urbà, alhora que significa una millora en el nivell de servei i en la seguretat d’aquestes vies. Les obres han suposat una inversió de 7,86 MEUR.

Amb l’objectiu de millorar la comunicació per carretera a Balaguer, la Generalitat hi ha dut a terme la connexió de la C-12 –Eix de l’Ebre– i la C-26 –Eix Pre-pirinenc. Així, s’han construït dues variants, est i oest, que evitaran la confluència del trànsit de les dues carreteres dins el nucli urbà. Les obres, amb un pressupost de 7,86 MEUR, van començar l’abril de 2004.

En concret, les actuacions incloses en aquest projecte són:

Variant  est o vial de penetració a Balaguer

La denominada variant est consisteix en un vial de penetració al centre de Balaguer des de la C-12 i connecta amb un vial urbà construït recentment per l’Ajuntament, que passa paral·lel al riu Segre. Així, aquesta via suposa un accés directe al centre de Balaguer i permet potenciar la zona urbana situada al costat del riu.

Aquesta variant té una longitud de 1.600 metres, dels quals els 400 primers aprofiten la carretera actual C-12. En el tram final, que connecta amb el Pla especial “la Miranda”, s’ha construït un mur de 220 metres de llargària per permetre l’endegament del riu Segre.

El vial està format per una calçada de dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres d’amplada i té característiques urbanes, tot recollint una petició de l’Ajuntament de Balaguer.

Variant oest o carretera de connexió entre la C-12 i la C-26

Aquesta variant connecta la C-12 amb la C-26, de manera que els vehicles procedents de Lleida, Corbins o Menàrguens no hagin de travessar Balaguer per dirigir-se cap a Castelló de Farfanya i Algerri.

 

La via té una longitud d’uns 2,5 quilòmetres, s’inicia al punt quilomètric de la C-12, amb una intersecció en forma de “T”. En el tram inicial, s’ha construït un pas sobre la carretera per donar continuïtat a un camí. En el tram final, la  nova carretera passa mitjançant un pont sobre el camí de la Roca Pallissa. La calçada està formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres.

La variant culmina en una rotonda a diferent nivell en què el tronc de la carretera C-26 passa aixecat i els moviments es faran al nivell actual. En aquest punt,  s’iniciarà la futura prolongació de la variant fins a enllaçar amb la carretera d’Àger.