El DPTOP ha posat avui en servei la nova estació d'Europa / Fira de la línia Llobregat-Anoia d'FGC, que dóna servei a l'entorn de la nova Plaça d'Europa, a l'Hospitalet de Llobregat. Situada entre les parades d'Ildefons Cerdà i Gornal, la nova estació connecta els dos recintes de Fira de Barcelona a Montjuïc i a Gran Via en només 6 minuts i facilita l'accés directe al recinte firal de la Gran Via. Es preveu que tingui una mitjana de 500.000 usuaris l'any, i en el futur es convertirà en un important intercanviador ferroviari, amb la connexió amb l'L9 del Metro. Aquesta actuació ha suposat una inversió de 19,3 MEUR.



Avui s’ha posat en servei la nova estació d’FGC d’Europa / Fira a la línia Llobregat-Anoia, que aproparà els recintes firals de Montjuïc i Gran Via en només 6 minuts de mitjana. Situada entre les parades d’Ildefons Cerdà i Gornal, dóna servei a l’entorn de la nova Plaça d’Europa, amb una freqüència mitja de pas d’un tren cada 5 minuts en hores punta, això suposa una circulació de 12 trens per hora/sentit. La resta del dia, a partir de les 8:30 h, hi ha una circulació de 10 trens per hora/sentit, que es reforçarà coincidint amb la celebració de congressos.

Amb una inversió de 19,3 MEUR, la nova estació facilita l’accés directe al recinte firal de la Gran Via i apropa el transport públic als centres comercials existents així com a l’important desenvolupament d’habitatges i oficines que està en expansió en aquests moments a la zona. Es preveu que l’estació tingui una mitjana de mig milió d’usuaris l’any, uns 2.000 usuaris al dia. A més, en el futur es convertirà en un important intercanviador, amb la connexió amb l’L9 del Metro, i el nombre d’usuaris es multiplicarà.

A l’estació d’Europa / Fira s’hi aturaran tots els combois de la línia Llobregat-Anoia:

· L8: Pl. Espanya-Molí Nou/Ciutat Cooperativa

· S33: Pl. Espanya-Can Ros

· S8: Pl. Espanya-Martorell Enllaç

· R6: Pl. Espanya-Igualada

· S4:Pl. Espanya-Olesa de Montserrat

· R5: Pl. Espanya-Manresa Baixador

La nova estació i el futur intercanviador

L’estació d’ FGC d’Europa / Fira disposa de dos accessos, un al costat mar i un altre al costat muntanya. El del costat mar, situat prop de l’avinguda de Joan Carles I, permet la sortida directa dels usuaris d’FGC al recinte firal de Gran Via i està dissenyat per connectar, en el futur, amb la línia L9 del Metro. L’accés del costat muntanya permet l’entrada i sortida d’usuaris d’FGC pel costat nord, prop del carrer d’Amadeu Torner, el més allunyat al recinte firal, i en el futur també donarà servei a la L9. Els accessos porten als dos extrems d’un corredor de 10 m d’ample que dóna accés al vestíbul d’FGC, de 220 m2. D’aquesta manera, a banda d’accedir a la nova estació el corredor permet travessar la Gran Via de nord a sud.

 Per tal de facilitar l’entrada i sortida de persones amb mobilitat reduïda (PMR), disposa de 4 ascensors, un a cada accés des de la Pl. Europa i un altre a cada vestíbul, per baixar a les dues andanes. A més, disposa d’escales fixes i 8 escales mecàniques de pujada i baixada en els accessos des del carrer al corredor i des del vestíbul a cadascuna de les andanes, les quals tenen 120 m de longitud i 4,5 m d’amplada.

En el futur, l’estació d’Europa / Fira es projecta com a un important eix d’interconnexió de les diferents xarxes de transport públic metropolitanes. Amb l’arribada de la L9 del Metro aquesta estació es convertirà en un modern intercanviador, dissenyat per tal de facilitar el pas dels viatgers i millorar la intermodalitat.

Disseny innovador

L’estació d’Europa / Fira s’ha construït d’acord amb el pla d’estacions d’FGC que promou l’ús de sistemes de gestió remota, amb la instal·lació d’equips connectats al Centre de Supervisió d’Estacions. A més, disposa d’un sistema centralitzat de gestió de màquines expenedores de bitllets, 5 punts d’informació i 8 barreres tarifàries, una d’elles adaptada a PMR (persones de mobilitat reduïda). L’estació ha estat dissenyada per a ser integrada en el paisatge urbà de la zona.

Servei especial al Saló Construmat

Durant la celebració de la Fira Construmat, FGC ha previst un conjunt de mesures per tal de facilitar-hi l’afluència de visitants i afavorir la mobilitat a la zona. En aquest sentit, s’incorporarà un tren llançadora entre l’estació de Plaça Espanya i Europa / Fira, amb 11 circulacions per sentit cada hora entre les 8.30 h i les 20.30 h. A més, es reforçarà la senyalització per guiar els visitants i s’emetran bitllets específics.