S’ha instal·lat un nou ferm fonoabsorbent i a partir d’avui es redueix el límit de velocitat màxima a 90 km/h. Aquestes mesures permetran reduir entre 4 i 5 decibels l’impacte acústic del pas de vehicles per aquesta via.

Les obres han consistit en la renovació del paviment en un tram de vuit quilòmetres entre l’enllaç amb la Ronda Litoral B-10 i el límit de la concessió amb ACESA a Montgat i han suposat una inversió de 4,8 MEUR. El nou ferm, de tipus fonoabsorbent, permet reduir entre 2 i 3 decibels el soroll produït pels pas de vehicles per aquesta via. Igualment, s’ha instal·lat un nou sistema de les juntes dels ponts que minimitza l’impacte sonor d’aquest element funcional de la carretera.

En el marc de les actuacions del projecte Badalona, capital europea del bàsquet, està previst que en breu comencin les obres d’un nou pas inferior de la C-31. Aquesta actuació comportarà un nova afectació a la plataforma de la carretera. Per aquest motiu, s’ha postposat la instal·lació del nou ferm, en un tram de 500 metres davant del Pavelló Olímpic.

D’altra banda, aquesta actuació es complementa amb la reducció de la limitació de la velocitat màxima al pas per la trama urbana de Badalona que, a partir d’avui, passa dels 120 km/h als 90 km/h. En aquest sentit, ja s’ha modificat la senyalització vertical de limitació de velocitat. Aquesta reducció de la velocitat permet disminuir el soroll dels pas dels vehicles 2 decibels més.

D’aquesta manera, l’actuació portada a terme pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques permet reduir l’impacte acústic d’aquesta carretera entre 4 i 5 decibels al seu pas per Badalona i Sant Adrià.