Territori

Es connecten els extrems del túnel del perllongament de l'L3 entre Canyelles i Trinitat Nova

query_builder   20 desembre 2006 18:10

event_note Nota de premsa

Es connecten els extrems del túnel del perllongament de l'L3 entre Canyelles i Trinitat Nova

El president de la Generalitat, José Montilla, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el conseller del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, han assistit avui a la connexió dels extrems del túnel que perllonga l'L3 amb dues noves estacions, Roquetes i Trinitat Nova, on enllaçarà amb l'L4 i l'L11. Es preveu que el nou tram de la línia es posi en servei la tardor del 2008. El pressupost global de l'obra és de 142,8 MEUR. Es calcula que les dues noves estacions d'aquest perllongament tindran uns 4 milions d'usuaris l'any.



La calada del túnel de l’L3

Avui s’han connectat els dos extrems del túnel a uns setanta metres de profunditat i prop de la futura estació de Roquetes amb l’execució del que es coneix com a calada. Aquesta obra, que unirà les estacions de Canyelles i Trinitat Nova, es va iniciar el 2003 i fa un total de 1.800 metres. La major part s’ha fet amb el mètode de perforació en mina, que consisteix a perforar el terreny des del subsòl amb maquinària especialitzada i voladures controlades. El diàmetre del túnel és de 8,60 metres i transcorre a una profunditat d’entre 16 i 74 metres segons el punt del tram ja que l’orografia de la zona és molt diversa.

L’obra es va iniciar perforant a continuació del túnel de l’estació de Canyelles mentre que, paral·lelament, començava la construcció de l’estació de Trinitat Nova, des d’on es va perforar en sentit Canyelles fins que avui s’han trobat els dos trams del túnel. Una vegada feta la calada, ara cal procedir a completar la perforació del túnel i a instal·lar la via i la catenària. L’obra continuarà amb la col·locació del sistema de ventilació i drenatge, la instal·lació dels sistemes de seguretat, entre altres actuacions.

D’altra banda, estan també en construcció les estacions de Roquetes i Trinitat Nova. Així, es preveu que el túnel quedi completat a finals del 2007 i que el nou tram de la línia es posi en servei la tardor del 2008. Aquesta prolongació suposa la segona i última fase del projecte global per fer arribar l’L3 fins a aquest barri de Barcelona. La primera fase, en servei des del 2002, va ser el tram Mundet-Canyelles.

Dues noves estacions

El perllongament de l’L3 comporta la construcció de l’estació de Roquetes i la de Trinitat Nova que s’integrarà a l’actual intercanviador del mateix nom on conflueixen l’L4 i l’L11. Aquest intercanviador connectarà, d’aquesta manera, les tres línies i permetrà donar un servei de metro d’acord amb les necessitats de mobilitat del Barcelonès nord.

A l’estació de Roquetes, ja s’han construït els pous d’accés a les andanes i properament es procedirà a la instal·lació d’ascensors i escales fixes i mecàniques. L’andana s’executa aprofitant la mateixa estructura del túnel.

Pel que fa a l’estació de Trinitat Nova, ja s’han construït els vestíbuls i l’andana i queden pendents les escales de connexió entre el vestíbul i l’andana. Es preveu que les dues estacions, encara en fase de construcció, tindran conjuntament uns 14.000 usuaris diaris, que suposaran uns 4 milions de viatgers l’any.

· Roquetes

L’estació de Roquetes està ubicada aproximadament a 50 metres de profunditat i constarà de dos vestíbuls independents. El primer, a l’entorn dels carrers de Jaume Pinent i Carrer de les Torres, i el segon, a l’entorn del carrer de Vidal i Guasch i de la plaça de les Roquetes, situats cadascun d’ells a un extrem de l’andana central que tindrà 8 metres d’amplada i 100 de llargada. La connexió entre els vestíbuls i l’andana es farà mitjançant pous verticals de planta circular de gran diàmetre, amb ascensors de gran capacitat i escales fixes d’emergència.

· Trinitat Nova

L’estació de Trinitat Nova està situada al costat de l’intercanviador de l’L4 i l’L11 del mateix nom i conjuntament formaran part d’un gran intercanviador entre les tres línies de metro. L'estació, ubicada a uns 50 metres de profunditat, tindrà dos vestíbuls, un al costat del carrer d’Aiguablava, que permetrà la connexió amb la línia 4 i compartirà l’actual accés des del carrer de la Pedrosa, i l'altre dins del parc de la Trinitat Nova.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia