Avui ha entrat en servei la nova estació d'autobusos de Lloret de Mar que ha construït el Departament de Política Territorial i Obres Públiques en terrenys cedits per l'ajuntament. Aquesta estació té la mateixa ubicació que l'antiga però millora considerablement la seves prestacions incrementant en un 50% el nombre d'andanes, fins arribar a les 15 actuals, i amb la construcció d'un aparcament públic soterrat amb capacitat per uns 180 vehicles. El DPTOP també ha urbanitzat l'entorn de l'estació, que s'ha convertit en el nexe d'unió entre el nucli antic de la ciutat i la nova zona urbana. Tot el projecte ha suposat una inversió de 9,2 MEUR.

Nova estació, millors prestacions La nova estació de Lloret que avui s’ha posat en marxa està situada al mateix espai que ocupava l’antiga, a la cantonada de les avingudes Josep Marlés i Vila de Blanes. La nova estació millora molt les prestacions de l’anterior, incrementant en un 50% el nombre d’andanes, de les 10 de l’antiga passa a tenir-ne 15. A la platja d’andanes n’hi haurà 12, mentre que les altres 3 andanes quedaran a l’altra banda de l’estació, a l’Avinguda de Blanes.

El nou edifici, modern i molt lluminós, disposa d’un gran vestíbul de 360 m2 equipat amb zona de guixetes, l’àrea del cap d’estació, serveis, bar, quiosc i punt d’informació turística. L’estació gaudirà de panells electrònics d’informació a l’usuari. Una de les característiques arquitectòniques més destacades de l’estació es la coberta plana que alberga un mantell vegetal de plantes que la recobreix quasi totalment. A la coberta també s’ubiquen les plaques solars, que es poden observar des de l’edifici terminal mitjançant unes claraboies que, a més, proporcionen una gran il·luminació interior.

L’estació ha comportat una inversió de 9,2 MEUR i ha tingut un període d’execució de dos anys. Durant aquest temps ha funcionat una estació provisional que va construir el DPTOP.

Ordenació urbanística

La construcció de la nova terminal ha anat acompanyada de la urbanització del seu entorn. S’han arranjat els carrers d’Enric Granados i Verge de Loreto mitjançant una nova pavimentació de calçades i voreres. Així doncs, la construcció de la nova estació també ha suposat una millora en el seu entorn. L’estació és pot convertir en un nexe d’unió entre el nucli antic i els nous barris de la ciutat.

Un nou aparcament a la ciutat

L’altre gran fet diferencial de la nova estació respecte a l’anterior i que la fa molt més operativa per la ciutat és l’aparcament soterrat amb capacitat per uns 180 vehicles. L’aparcament és d’una planta i té capacitat per 170 places per cotxes i unes 10 per motos. Aquest aparcament ajudarà a descongestionar el trànsit d’aquesta zona molt transitada.

Dos milions de passatgers

La construcció de la nova terminal suposa una gran millora pel municipi perquè l’estació d’autobusos de Lloret de Mar és una de les que més trànsit de passatgers registra a tot Catalunya, superant els dos milions de passatgers anuals, i necessitava una ampliació per donar un millor servei als usuaris.

L’estació de Lloret acollirà 22 línies de transport comarcal, amb la resta de Catalunya i també d’àmbit estatal i internacional. Les que concentren el major número de viatgers són les de Tossa i Blanes, i també les que van cap a Barcelona i Girona. Els principals destins de fora de Catalunya són Roma, Venècia, París, Múrcia i Almeria.

Aquesta estació és propietat de la Generalitat, la seva explotació s’ha decidit mitjançant concurs públic i la guanyadora ha estat una unió temporal d’empreses (UTE) constituïda per Barcelona Bus, TEISA, SARFA, AUTOCARS R.MAS I COETBUS. Aquestes empreses s’encarregaran durant un període inicial de 10 anys de l’explotació.