Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Entra en servei el nou pont sobre el torrent Mal d'Esparreguera

Avui entra en servei el pont sobre el torrent Mal, a Esparreguera, i un tram proper de nova carretera que han suposat una inversió d’1,14 MEUR. Els treballs han permès substituir el pont antic per un amb la calçada i les voreres més amples, així com la supressió d’un revolt.

La carretera B-231, que uneix Esparreguera i els Hostalets de Pierola, ja va ser objecte d’unes actuacions de millora de la travessera urbana d’Esparreguera l’any 2002, amb un cost de 420.000 euros. En aquestes obres es va millorar la pavimentació i la senyalització, amb la col·locació de voreres i elements de drenatge.

El nou pont que s’ha construït sobre el torrent Mal representa una continuació d’aquests treballs i suposa, a més d’una millora del traçat, una més gran capacitat per canalitzar avingudes d’aigua. Cal tenir en compte que el pont existent fins ara tenia una calçada estreta, de 5,3 metres, i unes voreres de vianants també bastant estretes. A més, la via formava un revolt.

L’actuació, per tant, ha consistit en la construcció d’un nou pont que suposa l’eliminació del revolt existent així com l’ampliació de la secció d’un tram de la carretera proper.

El nou pont tindrà 42 metres de longitud, amb un sol tram i una amplada total d’11,8 metres, amb dues calçades de 3,5 metres. Els vianants disposaran d’una vorera dreta de 2,9 metres i una vorera esquerra d’1,9 metres.

Nou tram de carretera

L’obra es completarà amb la posada en servei d’un tram de carretera de nova construcció proper al pont, amb una longitud aproximada d’un quilòmetre i una secció formada per una calçada de dos carrils de 3,5 metres, una vorera esquerra d’1,5 metres i una vorera dreta de 2,5 metres.

En aquest tram s’han col·locat els elements de drenatge longitudinal, format per cunetes revestides de formigó, pous de registre, embornals i col·lectors, així com la senyalització horitzontal, vertical i la implantació de baranes i barreres de seguretat metàl·liques.

Les obres, que han suposat una inversió d’1,14 MEUR i van començar la tardor de l’any passat, han patit un cert retard imputable al contractista en el procés de fabricació del calaix metàl·lic del pont.

1 de juny de 2006

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia