Descripció de les obres
El tram on s’ha actuat transcorre entre el pont sobre el riu Siurana al nord de Garcia i el pont sobre l’Ebre que comunica Vinebre amb Ascó. La millora general en aquesta via s’ha fet aprofitant, al màxim possible, el traçat de la carretera existent. La nova secció de la carretera és de 10 metres d’amplada, amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres.
Al pas pel casc urbà de Garcia, s’ha previst un doble accés a l’esmentada població: d’una banda, una intersecció al sud del municipi, amb un tercer carril central per a girs a l’esquerra i una rotonda al costat de la carretera; de l’altra, s’han construït els ramals per al trànsit procedent d’Ascó i per al de sortida cap a Móra d’Ebre, aprofitant un pas inferior ja existent.
Al nord de Garcia, s’ha fet un tram en variant amb un nou traçat, d’uns 500 metres de longitud per tal d’eliminar uns revolts. En aquest tram, s’ha construït un viaducte d’uns 60 metres de longitud i 11 metres d’amplada, format per tres trams.
En el tram següent, d’uns 5 quilòmetres fins al sud de Vinebre, el traçat deixa en alguns punts la plataforma antiga i es desplaça vora del riu, amb una traça més rectilínia. S’ha mantingut la intersecció d’accés a la Torre de l’Espanyol i s’ha creat un nou accés a l’embarcador fluvial de Vinebre.
D’altra banda, s’han construït dos accessos al nucli urbà de Vinebre, en els extrems de la població. Aquests encreuaments estan formats per un tercer carril central per a girs a l’esquerra i una rotonda al costat de la carretera. Els dos accessos estan units per una via de sentit únic, d’uns 400 metres de longitud, paral·lela a la carretera i separada per una cuneta formigonada, que donarà servei al trànsit del municipi.
Paral·lelament, entre aquest vial i el nucli urbà, s’ha habilitat un espai d’aparcament i entre els dos accessos s’ha construït una intersecció en un costat de la carretera C-12 per donar sortida als camions agrícoles de Vinebre.
Àrees de descans
Com a particularitat, aquest projecte ha inclòs la construcció, al quilòmetre 75, de dues àrees de descans als costats de la carretera, amb aparcament per a vehicles i zones de lleure. En aquest punt, s’ha construït un pont de 15,5 metres de longitud per tal de preservar un jaciment arqueològic que acull restes d’un port fluvial ibèric i permetre la connexió a peu de les dues àrees.
Mesures mediambientals
D’altra banda, s’ha previst dur a terme mesures correctores d’impacte mediambiental complementàries a l’actuació principal, amb un cost de 500.000 euros. Actualment, s’està redactant el projecte constructiu d’aquests treballs i es preveu licitar-los enguany.
Ampliació d’un pont a Ascó
Al final de l’actuació, al terme d’Ascó, la Generalitat va concloure, el maig de 2004, les obres d’eixamplament del pont sobre el riu Ebre per tal d’adaptar-lo al nivell de servei del tram ara condicionat. El pont, de 193 metres de longitud, va passar de 8,4 metres als 10 metres d’amplada actuals, amb una vorera per als vianants. Aquests treballs van comptar amb un pressupost de 850.000 euros.